י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024

זקני החסידים דמעו: הטיש האחרון בבית המדרש • תיעוד

גם זקני החסידים בחצר חסידות ויז'ניץ לא זוכרים מעמד שכזה - רגע הפרידה מבית המדרש הגדול והמיתולוגי בבני ברק שייהרס בתקופה הקרובה

זקני החסידים דמעו: הטיש האחרון בבית המדרש • תיעוד

מעמד מרגש ומרטיט שכזה לא זוכרים זקני חסידי ויז'ניץ, מבוגרים לצד צעירים, שהזילו דמעות לאחר שהתבשרו כי הם נפרדים מבית המדרש הישן של החסידות בקריה בבני ברק, שייהרס בתקופה הקרובה.

בסיום שמחת הפארשפיל שנערכה לנין הרבי הקודם ה'ישועות משה' זצ"ל, הורה האדמו"ר להתחיל את ניגוני נוסח ימים נוראים בנוסח המרטיט של ויז'ניץ. לאחר ניגוני הרגש, האדמו"ר קם ממקומו תפס לצידו את בנו הרה"צ רבי יצחק שעיה הגר ונכדו החתן בריקודים סוערים, כשכל החסידים אחריו, ופצח בניגון "ותבנהו מהרה ותגדל כבודו".

במשך שעה ארוכה, שרו בהתלהבות עמוקה, כשליבם של החסידים מלאים בגעגועים עזים לביהמ"ד הגדול, ממנו הם נפרדים עוד ימים ספורים - וזהו הטיש האחרון בבית המדרש.

זקני החסידים דמעו: הטיש האחרון בבית המדרש • תיעוד


כמו כן אמר דברי חרוזים וגראמן, הרב ברכר, שתיאר את ההתרגשות, והגעגועים של כל החסידים.

ל'בחדרי חרדים' נודע שכבר בימים הקרובים, מתעתדים להוריד את קירות בית המדרש הישן ובכך, מתקדמים לשלב המשמעותי ביותר, כשהשבוע הקרוב יפסקו למשך השנה הקרובה, התפילות והלימודים בביהמ"ד הגדול לראשונה מזה למעלה מ - 30 שנה.

בימים הקרובים יחלו בעבודות הכשרת והרחבת ההיכל הגדול שישמש כמקום תורה ותפילה במהלך תקופת הריסת בית המדרש הגדול, בחסידות נותנים תשומת הלב ומחשבה למציאת ויישום פתרונות מקסימאליים וראויים על מנת שלא להפריע את סדרי החיים בחצר החסידות.









חסידות ויזניץ בית המדרש הגדול פרידה ובכיות טיש ריקודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}