כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נשיא המדינה ביקר בקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק

נשיא המדינה ביקר בקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק

  • ל' כסלו התשע"א
נשיא המדינה ביקר בקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק




נשיא המדינה מר שמעון פרס ביקר בשבוע שעבר בקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק - שכיום הינה המרכז היהודי העיקרי באוקראינה. קהילה זו שהינה חמה ותוססת מונהגת על ידי רב הקהילה הרב החסיד שמואל קמינצקי, העושה נפלאות של ממש במקום.

הנשיא התקבל בטקס ממלכתי במעמד ראשי הקהילה היהודית, רב הקהילה הרב שמואל קמינצקי, המושל של דנייפרופטרובסק וראש העיר. הנשיא פרס הגיע לבית הכנסת המקומי, שם הוצג בפניו דגם של 7 בנינים בצורת מנורה אותה מקימה הקהילה, שאמור להיות מושלם תוך שנה, על פי התוכנית כל יום בשבוע ידלק אור על בית אחד, ובשבת יאירו 7 הבנינים. במקביל הקהילה הקימה תערוכה על חייו של הנשיא כאות הוקרה על החלטתו לבקר בקהילה במסגרת ביקור הממלכתי באוקראינה.

עם כניסת הנשיא לבית הכנסת התקבל בשאגות עידוד של מאות הנוכחים: "עם ישראל חי", והתקבל בברכה על ידי רב הקהילה הרה"ח שמואל קמינצקי שליט"א.

המושל המקומי דיבר בשבחי ישראל והעם היהודי, ונשיא הקהילה מר גינדי בוגולובוב החזיק אחריו. קודם לדברי הנשיא פרס, שרה מקהלה של עשרה וטרנים יהודים, לוחמי הצבא האדום נגד הנאצים, כולם עם חזות מרשימה, מלאים במדליות ובאותות גבורה, וקולותיהם ריגשו את כל הקהל.

הנשיא פרס סוקר את האורות והצללים ביחסי אוקראינה והעם היהודי. את השואה והפוגרומים, ואת גדולי ישראל שחיו או נולדו שם. את הבעל שם טוב, את רבי נחמן מברסלב, אדמו"רי חב"ד ומנהיגים אחרים אשר נולדו באוקראינה, חלקם עלו לישראל והיו שותפים להקמת מדינת ישראל. גם כאן מציג הנשיא את ישראל החדשה, ישראל הומאנית, ישראל רודפת שלום, ישראל טכנולוגית, או כמו שהנשיא פרס אומר: "עתיקים כמו עשרת הדיברות וחדשים כמו ננו טכנולוגיה". הנשיא מדבר על הצורך להתחבר למורשת ישראל ולתורת ישראל כשהוא מכריז: "יהודי הוא כיום מי שדואג שבניו ונכדיו יהיו יהודים".

הנשיא מגיע לאחר מכן להתוועדות של מנהיגי הקהילה לרגל י"ט בכסלו- חג הגאולה של האדמו"ר הזקן- בעל התניא, מייסד חסידות חב"ד. שם משמיעים דברי ברכה הרב שמואל קמינצקי, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, נשיא הקהילה מר גינדי בוגולובוב, נשיא הקונגרס היהודי האירופאי מר ויקטור קולומובסקי והנשיא מר שמעון פרס.

למחרת, הנשיא הגיע לביקור בביה"ס היהודי בו לומדים למעלה מ- 400 תלמידים, כשהוא מתקבל על ידי התלמידים בשירה: הבאנו שלום עליכם.

הנשיא נפגש עם ילדי הגן, ילדי ביה"ס, ותלמידי התיכון, המהלך הביקור שוחח עם התלמידים על תנ"ך, פרשת השבוע, מהות חג החנוכה ונושאים יהודיים רבים. הנשיא התפעל מהתלמידים, ידיעותיהם ובקיאותם בנושאים רבים.

הנשיא מר שמעון פרס ציין בטקס הפרידה בשדה התעופה, כי ביקר במהלך חייו במאות קהילות יהודיות בעולם, אך קהילה כזו מאוחדת ומלוכדת, תחת הנהגת רב כריזמטי כמו הרב קמינצקי, ומנהיגי קהילה אוהבי ישראל ומאמינים בחינוך יהודי לא פגש מעולם והביע הוקרתו להם על פעילות זו.










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}