כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

דרמה ב'פרשת החטיפה': עסקנית ירושלמית - נעצרה

חקירת פרשת חטיפת הצעירה החרדית מבריטניה - מסתעפת • הפרק היומי: עסקנית חרדית מוכרת מירושלים, נעצרה בחשד שסייעה להורים החוטפים • עורך דינה: "היא צדיקה"

כן התבצע נסיון החטיפה, נמל התעופה בן גוריון. צילום: יצחק לב ארי
כן התבצע נסיון החטיפה, נמל התעופה בן גוריון. צילום: יצחק לב ארי



התפתחות דרמטית בפרשת ניסיון החטיפה של הצעירה החרדית מלונדון, שהוריה ניסו, על פי החשד, לחטוף אותה מישראל לרומניה. הפרשה - עליה דיווחנו בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים' - הולכת ומסתעפת, ומידי יום, כך נראה, יש ההתפתחויות חדשות.

ולפרק הטרי: אישה חרדית, בשנות ה-50 לחייה, תושבת ירושלים, חשודה כי תיווכה בין ההורים לבין פסיכיאטר, והייתה גורם חשוב בכל פעולת החטיפה. ביום חמישי האחרון האריך בית המשפט המחוזי בירושלים את מעצרה ב-5 ימים.

על פי כתב האישום, הזוג מלונדון פנה לאישה, לאחר קבלת מידע מוקדם כי היא מתעסקת בטיפול בילדים. במשך תקופה ארוכה היא צפתה בהתנהגות בתם, ובחנה כיצד ניתן לבצע את החטיפה.

לאחר מספר ימים הפנתה האישה את ההורים אל פסיכיאטר ותכננה יחד איתו מה יש לעשות לילדה ואיזה טיפול צריכים להעביר אותה. מהחשדות עולה, כי האישה גם נתנה הוראה על החומר הספציפי שיינתן לבחורה.

לאורך כל אותו היום, נכחה האישה בקרבת הבת וההורים, ועקבה "מרחוק" אחר הנעשה.

בשדה התעופה ליוותה המתווכת את הבחורה ואת ההורים עד לעלייה למטוס.

עו"ד יאיר נהוראי, המייצג את האישה, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר באישה צדקת, שמקדישה את כל זמנה מרצה וכוחה בעזרה לזולת. לדעתנו, כתב האישום יסודו בטעות ושמה שורבב לפרשה בלי שהייתה לה כל ידיעה על האירועים נשוא כתב האישום. אנו פועלים להבהיר את הטעות ומקווים כי שמה יימחק מכתב האישום".

מעצר ההורים - הוארך

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בת"א האריך בסוף השבוע האחרון את מעצר ההורים בשבוע נוסף, עד לקיום הדיון הבא ביום חמישי הקרוב, אז יתקיים גם דיון אודות המתווכת החרדית.

במהלך הדיון קבע השופט, כי מדובר במקרה טראגי וייחודי, ודרש לבחון את חוות דעתה של הבת עד לדיון הבא. השופט קבע, כי לאור רגישות המקרה, הוא מעוניין בתסקיר של קצינת מבחן שתשוחח עם הבת. במהלך הדיון ציין השופט, כי המוסד הישראלי יכול היה ללמוד שיטות פעולה מההורים.

עשרה ימים לאחר החטיפה, דווחה המשטרה כי בפרשה מעורבים גם רופא בכיר, מנהל מחלקה בבית חולים בירושלים, שהיה שותף לניסיון החטיפה. גם אחיה של הצעירה נחשד כי היה מעורב.

לפי החשד, הרופא נמלט לחו"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}