ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

כך יתנהל המבצע להצלת התפילין שנפלו לפח

במבצע מורכב ומיוחד, מאות מתנדבים צפויים להגיע לאתר המזבלה, לשם פונתה ככל הנראה שקית הזבל יחד עם התפילין שנפלו לפח מבית הכנסת בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין, כדי למנוע את שריפת התפילין • כך זה יתנהל

כך יתנהל המבצע להצלת התפילין שנפלו לפח

האשפה מבית המדרש סאטמאר לי גארדענס בויליאמסבורג כבר נאספה ביחד עם התפילין שנפלו השבוע לתוך הפח בטעות, אותה גילה בעל התפילין לאחר שביקש לצפות במצלמות האבטחה, וכעת מנסים בקהילה להשיב את התפילין. ל'בחדרי חרדים' נודע כי עשרות מתנדבים גויסו למבצע מיוחד למציאת התפילין.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח ב"בחדרי חרדים, על תפילין שנפלו לפח אשפה בבית כנסת בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין, מה שהוציא מאות מתנדבים לחפש את התפילין בערמות האשפה, אך ללא תוצאות.

המצלמה גילתה: איך הגיעו התפילין לפח?


כעת, העסקנים הצליחו להתחקות אחר מסלול הפינוי של פח האשפה המדובר, יצרו קשר עם בכירי ומנהלי החברה, שהתגייסו לסייע. ל"בחדרי חרדים" נודע כי עם החברה סוכם שהם יציבו את כל כמויות האשפה שלדעתם ישנה אפשרות שאותה שקית עם תפילין נפלה לתוכה, באזור מסוים נפרד, כדי שיוכלו לנבור ולחפש בין כמויות האשפה את התפילין.

‏אתר האשפה ממוקם באזור ראצ'סטר ניו יורק, מרחק נסיעה של יותר מחמש שעות מברוקלין. משלוח האשפה המדובר צפוי להגיע לשם בסוף שבוע פרשת לך לך.

ההזדמנות הראשונה לבצע את החיפושים, תהיה ביום שני פרשת וירא, בבוקר. כלומר בלילה שבין ראשון לשני כבר ייצאו מאות המתנדבים מברוקלין כדי לבצע חיפוש אפקטיבי, מאחר ומדובר בחיפוש בין כמות אשפה של כ-50 משאיות זבל.

העסקנים מצביעים על נקודה אחת חשובה שעשויה לעזור מאוד במציאת התפילין - סוג שקית האשפה - שחורה, גדולה בה משתמשים בדרך כלל בבית הכנסת. לדברי העסקנים, מלבד מתנדבים הם ייצטרכו סיוע כספי להוצאות: אוטובוסים לנסיעה הארוכה, אוכל, בגדים מיוחדים לחיפוש וציוד לפתיחת שקיות האשפה.

לדבריהם, "עלות למימון הוצאות למתנדב היא כ-35 דולר. נצטרך גם עזרת עסקנים שיכולים לסייע בארגון מבצע כזה של חיפושים מבחינה לוגיסטית.

"מי שיכול להירתם, לסייע ולזכות בכמה מצוות גדולות - ואהבת לרעך כמוך, עזוב תעזוב עמו, השבת אבידה ומניעת שריפת תפלין - אם בהתנדבות בפועל, אם במימון ההוצאות, שיצור עמנו קשר".
תפילין ויליאמסבורג פח אשפה מבצע חילוץ מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}