י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024

גואטה לשקד: "את מדירה מזרחים"; שקד - "אתה שקרן" • צפו

החלטתה של שרת המשפטים מהבית היהודי שלא להציג מועמדים לבית המשפט העליון ממוצא מזרחי, שלחה את ח"כ יגאל גואטה למתקפה עליה - שלא עברה בשתיקה מצידה • "יותר מחמישים אחוז מאזרחי ישראל - ולא מצאת אחד שמתאים?!"

יגאל גואטה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
יגאל גואטה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

ח"כ יגאל גואטה מ'ש"ס' פתח חזית חדשה מול שרת המשפטים איילת שקד, זאת בעקבות העובדה שברשימת מועמדיה לשופטי בית המשפט העליון - אין אפילו מזרחי אחד. אתמול (ד') נשא גואטה נאום במליאה והטיח בפניה של שקד את האמת על אפליית המזרחיים, שקד יצאה מהכלים וצעקה לעברו של גואטה: "שקרן!".

גואטה לשקד: \"את מדירה מזרחים\"; שקד \"אתה שקרן\" • צפו


בנאום אמר גואטה כי "ברשותכם אני רוצה להציג את הפער - בין ציטטות מחכימות, השזורות בלשון יפה לבין המציאות העגומה. שלושה עשר נשיאים כיהנו עד היום בבית המשפט העליון, מתוכם אף לא מזרחי אחד".

"מתוך עשרים ושמונה המועמדים לשפיטה בבית המשפט העליון כעת, ישנם רק שלושה מועמדים מזרחיים". גואטה תקף את שקד: "בשבוע שעבר התנגדה השרה שקד להצעת חוק ייצוג הולם למזרחיים בתאגיד השידור הציבורי בטענה שאינה יודעת כיצד ינהגו במקרה כמו שלה שהיא חצי מזרחית האם היא מי שהוא חצי מזרחי יתאים לייצוג המזרחיים, אז לשאלתך השרה שקד, את לא מתאימה! מזרחי זה לא רק שם משפחה זה מורשת ובעיקר נשמה, ולראיה חמשת המועמדים שלך אינם כוללים מזרחי אחד".

"רבותיי, לא יעלה על הדעת שבחברה מתוקנת, שבה שיעור הציבור המזרחי עומד על למעלה מחמישים אחוז, יהיה ייצוג של עד עשרה אחוזים בבית משפט העליון", טען. על בית המשפט העליון אמר גואטה כי "בבית המשפט העליון כיום יושבת אליטה אריסטוקרטית שאינה מכריעה רק בתיקים משפטיים סבוכים אלא מתווה מדיניות, קובעת את סדר היום הציבורי, ומחליטה מה נכון ומה לא נכון, מה ראוי ומה אינו ראוי".

לסיום אמר כי "במסגרת הניסיונות מצד השרה שקד לקדם את המועמדים מטעמה, אמרה הנשיאה לשקד, "הצבת אקדח על השולחן". לצערי זה מזכיר לי את הציטוט הידוע של אל קאפונה: "תמיד השגתי עם חיוך ואקדח יותר ממה שהשגתי עם חיוך." ולכן חברים - אנחנו נמשיך להילחם על מקומם של המזרחיים בחברה ובכל עמדות המפתח, תמיד בחיוך. ובהשאלה ממכתבה של הנשיאה, שלא ברצוננו גם בהצבת אקדח על השולחן במידת הצורך", עקץ גואטה את השרה שקד.

בתגובה למתקפה הממוקדת, השיבה שקד אש ויצאה מכליה. "אתה שקרן!" - זעקה לעבר גואטה. לשכת שרת המשפטים אף הוסיפה בתגובה ל'בחדרי חרדים' הבוקר - "ח"כ גואטה הוא שקרן פתולוגי ומבייש את התנועה בה הוא חבר. ראוי שיעשה מיד תשובה. יש מועמדים מזרחיים מצוינים לעליון".
יגאל גואטה איילת שקד בית המשפט העליון מזרחיים שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}