ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

המספרים המלאים: קלינטון גרפה יותר קולות מטראמפ - והפסידה

ערב מטורף עבר על המעצה הגדולה בתבל ובסופו - דונלד טראמפ נבחר לנשיא ארה"ב • "בחדרי חרדים" עם המספרים המלאים: כמה קולות קיבלה קלינטון, כמה טראמפ וכל הנתונים על המדינות המתנדנדות שהעניקו את הניצחון לטראמפ

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ (רויטרס)
הנשיא הנבחר דונלד טראמפ (רויטרס)

זה היה צמוד לאורך כל הלילה, אבל בסוף, המנצח הגדול הוא דונלד טראמפ, שנבחר לנשיאה ה-45 של המעצמה הגדולה בעולם. מדובר היה במערכת הבחירות המטורפת ביותר שידעה ארה"ב, עם הדלפות, השמצות, חקירות, פרסומות שליליות, הקלטות ואין ספור עלבונות מכל כיוון.

בנאום הניצחון ניסה טראמפ להישמע נשיאותי ודיבר על אחדות, על כך שהוא יהיה נשיא של כולם ועל הצורך המיידי לאחד את האומה האמריקנית. הנשיא ברק אובמה כבר הזמין את טראמפ לבית הלבן, וקלינטון צפויה למסור הודעה בעוד כשעה.

כאמור, בסופו של דבר, טראמפ גרף ניצחון נאה. "בחדרי חרדים" עם המספרים המלאים של הלילה ההיסטורי בארה"ב.

לאחר ספירת למעלה מ-90 אחוזים מהקולות, עולה כי דווקא המועמד הדמוקרטית הילרי קלינטון גרפה יותר קולות מטראמפ, אך בגלל שיטת הבחירות בארה"ב, הנתון הזה פחות משמעותי.

כאמור, בתום ספירת 90 אחוז מהקולות, קלינטון מוליכה על טראמפ בכ-140 אלף קולות. עם זאת, בספירת האלקטורים, הנתון הקובע במערכת הבחירות בארה"ב, טראמפ מוביל עם 289 אלקטורים, 19 יותר מהנדרש - 270. לעומתו, קלינטון זכתה ב-218 אלקטורים בלבד.

וכך הגיע לקיצו חלום הנשיאות של קלינטון - שזו ההתמודדות השנייה שלה בניסיון לזכות בבית הלבן (התמודדה מול הנשיא אובמה בשנת 2008 בפריימריז הדמוקרטים) והניסיון לעשות היסטוריה ולהיבחר לנשיאה הראשונה של ארה"ב.

מפת האלקטורים המלאה
טראמפ: מונטנה - 3 אלקטורים. איידהו - 4. דקוטה הצפונית - 3. דקוטה הדרומית - 3. וויומינג - 3. יוטה - 6. אריזונה - 11. וויסקונסין - 10. איווה - 6. נברסקה - 4 (מדינה מחולקת). אלסקה - 3. קנזס - 6. מיזורי - 10. ארקנסו - 6. אוקלהומה - 7. טקסס - 38.

לואיזיאנה - 8. אינדיאנה - 11. אוהיו - 18. פנסילבניה - 20. וירג'ניה המערבית - 5. קנטקי - 8. מיסיסיפי - 6. אלבמה - 9. פלורידה - 29. ג'ורג'יה - 16. קרוליינה הדרומית - 9. קרוליינה הצפונית - 15. מיין - 1 (מדינה מחולקת).

קלינטון: וושינגטון - 12. אורגון - 7. קליפורניה - 55. נבדה - 6. קולורדו - 9. ניו מקסיקו - 5. אילינוי - 20. הוואי - 4. וירג'יניה - 13. וושינגטון די.סי - 3. מרילנד - 10. דלאוור - 3. ניו ג'רזי - 14. ניו יורק - 29. קונטיקט - 7. רוד איילנד - 4. מסצ'וסטס - 11. ורמונט - 3. מיין - 3.
המרוץ לבית הלבן הילרי קלינטון דונלד טראמפ אלקטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}