כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מכינים את הקרקע: אטיאס נערך לרעידת אדמה

"נמגן כחצי מיליון דירות ונוסיף עוד יחידות דיור, כך שנטפל גם במצוקת הדירות הקיימת במדינה. עד היום תמ"א 38 נכשלה במבחן התוצאה", כך אמר שר הבינוי והשיכון היום בכנסת

השר אטיאס בכנסת
השר אטיאס בכנסת

היום התקיים דיון בועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בצל האירועים והשריפה הקשה בכרמל, לצד הביקורת הציבורית המושמעת כלפי משרדי ממשלה שלא עשו את המוטל עליהם למנוע את האסון.

במהלך הדיון אמר אטיאס, "נמגן כחצי מיליון דירות ונוסיף עוד יחידות דיור, כך שנטפל גם במצוקת הדירות הקיימת במדינה. עד היום תמ"א 38 נכשלה במבחן התוצאה ומחובתנו לעשות תמריצים יותר זמינים, אחרת לא נוכל לרחוץ בניקיון כפינו. מדובר בפיקוח נפש. נושא הפריפריה מאוד כואב ומצער כי כל התוכניות עד היום בכלל לא לקחו בחשבון את הפריפריה כמי שצריכה להתגונן מרעידות אדמה. התמ"א בקושי מתאימה למרכז הארץ. אם האוצר יסכים שההכנסות מדירות חדשות בתוכנית ילכו לסבסוד דירות חדשות בפריפריה, נציל אותם פיזית וחברתית".

את הדיון בנושא יזם ח"כ דוד אזולאגי, בעקבות רעשי האדמה שפקדו בחודשים האחרונים את צ'ילה, האיטי וטורקיה.

תוכנית תמ"א 38 שאושרה באפריל 2005, נועדה להתמודד עם הסכנות הטמונות ברעידות אדמה במבנים שהוקמו לפני שנות ה-80'. המנוע הכלכלי של התוכנית היה טמון עד עתה בהוספת קומה אחת על הגג. עד היום, הוגשו מעט תוכניות לחיזוק מבנים, בין היתר, בשל הטענה כי התוכנית לא כלכלית לקבלנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}