כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הוקמה אגודת עיתונאים חדשה לדתיים וחרדים

בעוד חודשיים ייערך כנס ההקמה אליו יוזמנו מאות עיתונאים דתיים וחרדים • יוזמנו להצטרף: אנשי תקשורת חילוניים שיזדהו עם ערכי האגודה החדשה

הוקמה אגודת עיתונאים חדשה לדתיים וחרדים

לאחר שנים של ניסיונות כושלים, הנה זה בא: ביום חמישי בבוקר התכנסו עיתונאים הדתיים והחרדיים כדי להקים אגודת עיתונאים חדשה המיועדת לייצג נאמנה את השקפותיהם של העיתונאים הדתיים והחרדים, תוך החלטה עקרונית, לפיה "כל מי שירצה להצטרף – יוכל לעשות זאת, מבלי שנבדוק בציציותיו, ובלבד שיקבל את עקרונות האגודה".

בין הסיבות המרכזיות שהביאו למיזם החדש: קשיים בדרך לקבלת עיתונאי דתי או חרדי לאגודות העיתונאים הקיימות, וכן תכני הרצאות שאינם עולים בקנה אחד עם השקפות העיתונאים הדתיים-חרדיים, ואשר אליהם הם נאלצים להיחשף במהלך הכנסים של אגודות העיתונאים.

בפגישה הראשונה נכחו דודו סעדה – יו"ר 'בשבע', יוזם הרעיון, קובי סלע - איש יחסי הציבור, ועו"ד יהודה גרינהויז, היועץ המשפטי של האגודה החדשה.

עוד השתתפו: דוד רוטנברג ושרי גל-רוטנברג – אתר בחדרי חרדים, ינון פלח - קו עיתונות דתית, אבי מימרן - רדיו קול ברמה, אברהם לוריא - המבשר, עמיעד טאוב - דתילי, לירון נגלר כהן – סגנית עורך ynet יהדות, מוטי רובינשטיין - פשקעויל, עוזי ברוך - ערוץ 7, יוני קמפינסקי - INN. ונציג ערוצי החדשות הטלפוני - 'הקו החדש'.

במהלך הדיון חיוו המשתתפים את דעתם האם עדיף להצטרף אל אחת מאגודות העיתונאים הקיימות או להקים אגודה נפרדת. דעת הרוב הייתה להקים אגודה שהיא יחידה עצמאית, שתאפשר לכל המעוניין להזדהות עם מטרותיה וערכיה להצטרף. סוגיה נוספת שנידונה בהרחבה הייתה שאלת הצטרפותם של עיתונאים שאינם שומרי תורה ומצוות אל האגודה. ההחלטה, שהתקבלה על דעת הרוב, הייתה לתמוך בצירופם של כל מי שיזדהו עם עקרונות הגוף החדש.

בסיומה של הפגישה הוחלט להקים צוות עבודה, שילווה את פעולות ההקמה וייסוד האגודה שבדרך. לחברי הנהלה ראשונית נבחרו דודו סעדה, שרי גל-רוטנברג, ינון פלח ועמיעד טאוב.

עוד הוחלט כי בתוך מספר שבועות יופק כנס הקמה אליו יוזמנו מאות עיתונאים דתיים וחרדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}