כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הלהבות ליחכו את פתח כפר 'אור אבנר' - ונעצרו • לצפיה

צוות 'בחדרי חרדים', עלה לצפון הבוער, וחזר עם סיפור מרתק • הלהבות שהגיעו עד לכפר הנוער סיטרין - ונעצרו בפתח • על רגעי האימה, הלבטים והנס הגלוי • ראיון מרתק

סיטרין: השריפה ונס ההצלה, אתמול
סיטרין: השריפה ונס ההצלה, אתמול

המסע לצפון הבוער, הכה אותנו בהלם. המרחבים המוריקים אותם אנו רגילים לראות בדרכנו לצפון הארץ, נעלמו - התאדו באש שכילתה רבבות דונמים של ירוק מפעים.

יותר מכל, פגעה בנו העצבות הנוראה. העיניים השמחות שאנו רגילים לפגוש, לא נראו הבוקר בצפון הארץ. עשרות הלוויות שנערכו ברחבי הארץ, השפיעו על מצב הרוח הלאומי. אזור הצפון כולו נראה כלוויה אחת גדולה.

את חגי קפלן פגשנו בעיצומה של עבודת נקיון וחזרה לשגרה בכפר הנוער בסיטרין, בו פועלת ישיבת 'אור אבנר' של איש העסקים ר' לוי לבייב. חגי, המשמש בימים כתיקונם כקצין הביטחון של הכפר, חזר יחד איתנו אל רגעי האימה שהחלו 72 שעות לפני שיחתנו.

כשהוא משחזר, אפשר לפגוש בעיניו את הלהבות האדומות. "לא יחסנו חשיבות לשריפה, חשבנו שתוך זמן קצר האש תימוג. אבל הרוחות והחום המעיק, ליבו את האש והתחלנו לחוש את גלי העשן, החום, והלהבות – מתקרבים.

"תוך שעות ספורות הלהבות הגיעו לפתח המושב. הרגע הגרוע מכל - הגיע. התבקשנו לפנות את המושב. לא היינו מוכנים להוראה מהסוג הזה. יש כאן מאות בני נוער, שהכפר משמש להם כביתם היחיד. ההחלטות היו צריכות להתקבל תוך שניות".

הרב מיכאל דור, מנכ"ל כפר סיטרין, מצטרף לשיחה ומספר על הדילמה הקשה. "כשהחלטנו לפנות את בני הנוער ליישוב מעלות, ראינו אותם ביפעתם. תוך דקות הם היו על האוטובוסים, ואנחנו ראינו בעיניים כלות, איך ההרים סביב לכפר, הופכים למאכולת אש".

את האמונה אפשר לראות בכפר בחוש ממש. "מכל הכיוונים נשרף הכל. האש הגיעה ממש עד לפתח הכפר, אבל עלינו האש דילגה. אני מרגיש צורך לפרסם את זה. 'שיחו בכל נפלאותיו'", מסכם חגי.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}