כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המספרים הקשים של השריפה בכרמל • פרויקט

42 הרוגים • 17 אלף איש פונו • 247 בתים נשרפו • 50,000 דונם עלו באש • 22 מטוסים ו-4 מסוקים - סיוע מחו"ל • 300 מיליון שקל נזק • סיכום של מלחמה

המספרים הקשים של השריפה בכרמל • פרויקט
פלאש 90



השריפה הגדולה בכרמל הפכה תוך שעות ספורות לאסון בן-לאומי.

השתוללות האש בארבעת הימים האחרונים הביאה את המספרים לשיאים שאזרחי ישראל והממשלה לא הכירו. בתום ארבעת הימים, ולאחר שהושגה שליטה על האש, ליקט אתר 'בחדרי חרדים' את המספרים הקשים שמאחורי האסון הכבד.









42 הרוגים

הנתון הכואב ביותר: ביום חמישי אחר צהרים התקבלה הבשורה המרה. אוטובוס שעליו היו צוערי השב"ס נלכד בלהבות האש. לא עברו מספר דקות, ומספר ההרוגים היה כמניין הנוסעים באוטובוס.

המדינה כולה החלה לקלוט כי מדובר באסון בסדר גודל שלא היה מוכר כאן מעולם. המשפחות התקשו לעכל את הבשורה, ומאז יום שישי בשעות הבוקר ועד היום בשעות אחר הצהרים הובאו ההרוגים לקבורת עולמים.

17 אלף איש פונו

במהלך ארבעת הימים, השריפה הגיעה למחוזות שונים. מצפון לדרום וממזרח למערב. בכל פעם היה תורו של יישוב או מוסד חינוכי אחר לסבול מהאש המשתוללת.

גם מתקנים של שירות בתי הסוהר, בתי חולים, מבני כלא צבאיים, וגם אורחים בבתי מלון בצפון הארץ, נאלצו להתמודד עם עזיבה, ללא כל התראה מוקדמת.

כוחות הביטחון או הסיור דפקו על דלתותיהם, לפעמים גם בשעה מאוחרת ואמרו להם: "חייבים לעזוב את הבית".

247 בתים נשרפו

ההודעה המשמחת על ההשתלטות השריפה, הצליחה לעורר תקווה בקרב מספר רב של תושבים, שנאלצו להתמודד עם עזיבת ביתם כשהם מביטים בלהבות אוחזות בסלון ביתם או במיטה הממוקמת בחדר השינה.

בעקבות ההודעה, הם חזרו הערב (א) לביתם.

חלקם הגדול נאלץ לגלות כי לא נשאר להם הרבה מהרכוש האישי. חלקם ייאלצו לפתוח דף חדש בחייהם.

74 מבנים נשרפו כליל ביישובים עין הוד, בית אורן ובפנימיית הנוער ימין אורד. בנוסף, 173 בתים נשרפו חלקית בשאר היישובים בהן השתוללה השריפה.

50,000 דונם עלו באש

השריפה השתוללה בעיקר בחורש נטוע ושטחי מרעה. על פי ההערכה: יותר מ-50,000 דונם של שטח עלה באש. בתוך כך, מעל 5 מיליון עצים נשרפו.

22 מטוסים ו-4 מסוקים - סיוע מחו"ל

פניית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשרד החוץ ביום הראשון לשריפה למדינות זרות, הביא במידה ניכרת להשתלטות על השריפה בזמן קצר יותר מאשר אם ישראל הייתה נגשת למלאכה לבדה.

מטוסים, מסוקים, וחומרים מעכבי בעירה רבים, הובאו ממדינות שונות בחו"ל.

כך, לדוגמא, מהשכנה הסמוכה, יוון, הובאו 4 מטוסי כיבוי ומטוס סיוע נוסף. לעומת זאת, בריטניה ואזרבייג'ן הגיעו עם שני מסוקים לסיוע האווירי.

ישראל השתמשה גם בכוח האווירי שברשותה.

300 מיליון שקל נזק

על פי נתונים מוערכים, אך לא מדויקים, שהתפרסמו בשעות אחר הצהרים על-ידי מזכיר הממשלה, צבי האוזר, עולה כי הנזק כולו מסתכם בכ-150 מיליון שקל לבתים שנהרסו או נשרפו.

150 מיליון שקל נוספים יעלה שיקום היערות והכבישים שנהרסו במהלך השריפה הגדולה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}