כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אור בקצה המנהרה: הושגה שליטה מלאה על האש

לאחר יותר מ-77 שעות של לחימה באש הענק שהשתוללה בכרמל, והביאה למותם של 41 בני-אדם ולהרס של רכוש רב - כובתה האש • התושבים חוזרים לבתיהם • כל הפרטים

אור בקצה המנהרה: הושגה שליטה מלאה על האש
פלאש 90

השריפה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל באה אל קיצה: לאחר יותר מ-77 שעות של לחימה באש הענק שהשתוללה בכרמל, והביאה למותם של 41 בני-אדם ולהרס של רכוש רב בשווי של מאות מיליוני שקלים, ניתן לראות את האור שבקצה המנהרה.

שירות הכיבוי הודיע היום (א), סמוך לשעה 16:30, כי הושגה שליטה מלאה בכל גזרות השריפה הגדולה שהשתוללה בכרמל מאז יום חמישי בשעות הצהריים. את ההודעה מסרו בשירות לאחר הערכת מצב שנעשה בשעות הצהריים.

גם משטרת ישראל, דיווחה בשעות הצהריים כי כל מוקדי השריפות העיקריים טופלו. "אין כעת מוקדי שריפה גדולים, רק קטנים, וכולם מטופלים. כל הצירים נפתחו, מלבד שני צירים: בין צומת בית אורן לצומת דמון והציר שמוביל לניר עציון".

יחד עם זאת, נמשיכים המאמצים לכבות את המוקדים הקטנים.

בתוך כך, נותרו עדיין מספר מקומות בהן האש בוערת והם: נחל קלח שבין ניר עציון לדליית אל-כרמל, ממערב לשמורת חי בר, סמוך לכלא דמון, ובמורדות המזרחיים של הר שוקף שליד עוספיה.

במקביל נמסר מהמשטרה כי תושבי ניר עציון, עין הוד ועין חוד, יכולים לשוב לבתיהם. אולם לתושבי בית אורן עדיין אסור לחזור לאזור מגוריהם.

במהלך ארבעת הימים האחרונים, בעקבות השריפה הגדולה ביותר בתולדות המדינה, נספו 41 בני אדם, האש כילתה יותר מ-50,000 דונם של יערות חורש נטוע ושטחי מרעה. 3 יישובים נפגעו בצורה קשה ביותר, ובתים רבים עלו באש. מעל 5 מיליון עצים נשרפו. 74 מבנים נשרפו כליל. ו-173 בתים נשרפו חלקית.

ההשתלטות על האש הושגה בעיקר בגלל סיועו של מטוס הכיבוי הגדול בעולם, "הסופר-טנקר" האמריקני, שהמריא בפעם הראשונה בשעות הבוקר המאוחרות, כשעליו 80 אלף ליטרים של מים וחומרים מעכבי בעירה.

אל המטוס הגדול הצטרפו עוד 34 מטוסים שנעו באוויר וסייעו להשתלטות על האש, בכל מוקדי הבעירה בכרמל.

נתניהו ביקש מוקדם יותר, כי הוא מבקש להפסיק את הרכבת האווירית מחו"ל, בגלל השתלטות הכוחות על האש. הוא ציין כי ישנה אפשרות שישראל תשתמש פעם נוספת במטוס "הסופר-טנקר" בשעות הלילה כדי לכבות את השריפה באופן טוטאלי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}