כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אז מי הצית את השריפה • הדיווחים והעדכונים

מאז פרוץ השריפה מרכזת המשטרה את מיטב המאמצים בכדי ללכוד את מציתי השריפה • גם הפרקליטות הפרה את שביתתה לשם החקירה • בפנים: כל ההתפתחויות האחרונות מהחקירה

השריפה בכרמל. צילום: פלאש 90
השריפה בכרמל. צילום: פלאש 90

המשטרה עצרה שני נערים, אחים תושבי עוספיא, בחשד שגרמו ברשלנותם לפרוץ השריפה הגדולה בכרמל.

לפי החשד, מדובר במספר חברים שישבו והבעירו אש קטנה על מנת לשרוף פסולת ביתית. על פי חקירת המשטרה עולה כי לא הייתה להם כוונה לגרום לשריפה שתכלה שטחי ענק בכרמל, אך האש יצאה משליטתם בשלב מסוים.

בלשי היחידה המרכזית של מרחב חוף בפיקודו של רפ"ק אבישי חיים עצרו את השניים בתום חקירה ממושכת.

תת-ניצב רוני עטיה מפקד מרחב חוף סיפר כי נעצרו שני חשודים בביצוע השריפה ברשלנות פושעת, שעל פי החשד גרמה לפרוץ השריפה. ארגון פרקליטי המדינה הורה לטפל בתיקי הצתה למרות שביתת הפרקליטים, כמו גם בתיקי הפרעה לכוחות הביטחון.

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (א') את מעצרם עד ליום ד' את. החשודים מכחישים את המיוחס להם וטוענים כי ישנו כאשר פרצה השריפה.

עורך דינם ויסאם עאראף, העביר ביקורת על המשטרה ואמר: "זה פשוט מקומם שהמשטרה מוציאה הודעות לתקשורת ומוסרת פרטים מהחקירה".

שני חשודים אחרים נעצרו בחשד שניסו לפזר חומר לבערה במוחרקה במרכז הכרמל, מפעיל של מזל"ט קלט מקור אש בכרמל, הנמיך טוס - וראה רכב ובו השניים. הם נעצרו לאחר שהכווין את המשטרה לכיוונם.

גששי משטרה איתרו בסמוך למוקד השריפה בקריית ביאליק, זוג אופניים ותיק ובתוכו פאה. במשטרה אמרו כי "ממצא זה מעלה את החשד כי אירועי השריפה מקורם ככל הנראה בהצתה בשל סמיכות האירועים במספר מוקדים, במידה ואזרחים שמים לב לפעילות חשודה כגון ניסיון הצתה, יש לדווח למוקד 100".

באזור ירושלים סוכל בערב שבת נסיון הצתה נוסף. כוח מג"ב סיכל ניסיון של שני חשודים, ערבי ישראלי ופלסטיני, להצית אש בוואדי בסמוך למחסום המנהרות בכניסה לשכונת גילה. שני החשודים נעצרו והועברו לחקירה.

זמן קצר לאחר מכן נעצר בנצרת גבר בן 34 בחשד כי ניסה להצית חורש בצומת דודג' בסמוך לעיר. הוא הועבר לחקירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}