ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

הרב צמח מאזוז יגיע ל'יחווה דעת'; "מרן הוא לא רכוש פוליטי"

חבר מועצת החכמים הגאון הרב דוד יוסף הזמין את אחיו של מנהיג יחד, הרב צמח מאזוז, לעצרת במלאת שלוש שנים לפטירתו של הגר"ע יוסף • ראש ישיבת "כסא רחמים" נשאל האם להשתתף, ופרש את משנתו לגבי זכרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל

הרב צמח מאזוז. צילום: עזרא טרבלסי
הרב צמח מאזוז. צילום: עזרא טרבלסי

דרמה בציבור הספרדי: הגאון הרב צמח מאזוז, מנהלה הרוחני של ישיבת 'כסא רחמים', הוזמן לעצרת המרכזית במלאת שלש שנים להסתלקותו של הגר"ע יוסף זצ"ל בבית המדרש 'יחווה דעת', ביום חמישי הקרוב בשכונת הר נוף בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי למרות חילוקי הדעות הפוליטיים הרב צמח מאזוז הוזמן על ידי רב בית המדרש וחבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף. הרב אישר את השתתפותו.

הגאון הרב צמח מאזוז שאל את אחיו הגאון הרב מאיר מאזוז ראש הישיבה האם ללכת להשתתף בעצרת ואישר לו להשתתף לדברי הרב מאזוז לאחיו: "מרן אינו רכוש פוליטי, מרן התווה את הדרך, וכולנו פועלים בדרכו. עצרת לזכרו של מרן זה דבר חשוב מאוד, להנחיל ולהנציח את המורשת הנפלאה, של לימוד ההלכה, וקירוב עם ישראל לאבינו שבשמים. את המהפכה שחולל מרן בעם ישראל, אסור לערבב עם הפוליטיקה. כל מה שאפשר לעשות למען הנצחתו של מרן, חייבים לעשות".

הרב צמח מאזוז עם הגר"ע יוסף זצ"ל צילום: הרב צמח מאזוז עם הגר"ע יוסף זצ"ל
הרב צמח מאזוז עם הגר"ע יוסף זצ"ל

כזכור בחודש אב דווח ב'בחדרי חרדים' כי חבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף יזם קשר עם אנשיו הקרובים של ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון הרב מאזוז, לצורך תיאום פגישה.

הדברים הובאו להכרעת הרב מאזוז, שאישר את הפגישה, אך הוצב בה תנאי יסודי - שתעסוק בענייני הלכה ותורה בלבד. יחד עם זאת, "אם יש נושא פוליטי, זה יילך דרך יו"ר תנועת יחד אלי ישי" התנה הרב מאזוז.

הרב צמח מאזוז לא מופיע ברשימת הדרשנים שפורסמה ורק אמש הוא הוזמן, במוצאי שבת אמר הגר"ד יוסף בלווין לאחר שהזמין את הציבור להשתתף ולכבד את זכרו של אביו: "אם תסתכלו במודעות, השמות של הרבנים לא עשנו פשרות, אך ורק גדולי ישראל מהשורה הראשונה, לא עשינו פרוטקציות".
הרב צמח מאזוז מרב הרב עובדיה הרב דוד יוסף יחווה דעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד