כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חרדי נעצר עם מזוודת סמים בספרד

במעשה במשולח שגייס כספים עבור ארגון חסד והתבקש על ידי נדיב להעביר מזוודה כטובה על התרומה הגדולה שהעניק לו. המשולח הסכים ויצא עם המזוודה לספרד שם נעצר

מזוודת סמים
מזוודת סמים

אל תגיד לי זה לא יקרה. שערוריית מזוודות הסמים של בחורי הישיבה העצורים ביפן זיעזעה את העולם החרדי, וכולם חשבו כי המסר נקלט וזו תהיה הפעם האחרונה בה יתפתה אדם משלנו להעביר מזוודה לאדם אחר, אך מסתבר כי למרבה הצער התמונה אינה כך.

סיפור חדש וכואב נחשף כעת על אברך חרדי מצפת א.ה. (השם המלא שמור במערכת) העובד כגבאי צדקה עבור ארגון חסד חשוב, ששהה בשבוע שעבר בקוסטה ריקה שמרכז אמריקה, שם גייס כספים עבור המטרות החשובות.

בהיותו בעבר במדינה הכיר יהודי מקומי שתמך בפעילות בעין יפה, וגם הפעם סייע בתרומה נכבדה ביותר למשולח הישראלי. אלא שלקראת נסיעתו ארצה, ביקש הנדיב "בקשה צנועה" להעביר מזוודה לגב' יהודיה בבית הכנסת בספרד, שם היה על המשולח לעצור לחניית ביניים.

המשולח חשש אך לא העיז לסרב לנדיב הנחמד שאף הראה לו את תכולת המזוודה שהכילה פריטים רגילים לכל דבר, תוך שהוא דוחק בו בחלקת לשון ובחיוך רחב לעזור ולא להשיב ברעה תחת טובה. המשולח הסכים ויצא עם המזוודה לספרד. אלא שבשדה התעופה בספרד התברר למרבה השערוריה כי בדפנות המזוודה הכפולות היו לא פחות מארבע קילו סם קשה, והחסיד הובל אל בית המעצר המקומי, יומיים קודם חג החנוכה.

העסקנים בארץ הקודש יצרו קשר במהירות עם הקונסוליה הישראלית, והתברר כי החוק הספרדי נוקשה ביותר, וכי למרבה הבושה בבתי הכלא במדינה שוהים עשרות ישראלים שהעבירו סמים, חלקם נפלו בפח כאשר העבירו מזוודות לאחרים. שלטונות בית המעצר מסרבים עד לשעה זו אפילו להכנסת אוכל כשר, והעצור שוהה כמעט בצום מזה מספר ימים!

רק בערב השבת הגיע האישור לרבה הראשי של המדינה להיכנס לבקר את העצור, אך הביקור יתקיים רק ביום שני, אך גם לרב בעצמו לא ניתן אישור להכנסת אוכל כשר. בנתיים נותרה משפחתו של העצור בארץ הקודש, כאשר חגם הפך לאבל, ומטה לחמם נשבר.

מדובר במשפחה ברוכת ילדים במצב כללי קשה ביותר גם בימים שבשגרה, קל וחומר בימים אלו, כאשר המשפחה נותרה ללא מפרנס. קודם השבת לקחו על עצמם עסקני הקהילה החב"דית בצפת לסייע לעצור ולמשפחה, ובברכת רב הקהילה הרב מרדכי ביסטריצקי החלו המאמצים לעזרתו ולעזרת המשפחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}