ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

"בידי ה-FBI מידע נפיץ על דונלד טראמפ"

שבוע לבחירות לנשיאות ארה"ב, ושלושה ימים אחרי שהבולשת הפדרלית פרסמה על חידוש החקירה נגד הילרי קלינטון, מתברר כי בידי ה-FBI "מידע נפיץ" בנוגע למועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, ולקשריו עם רוסיה, כך לפחות על פי הארי ריד, מנהיג המפלגה הדמוקרטית בסנאט

(רויטרס)
(רויטרס)

שבוע לבחירות לנשיאות ארה"ב, ושלושה ימים אחרי שהבולשת הפדרלית פרסמה על חידוש חקירת המיילים נגד הילרי קלינטון, מתברר כי בידי ה-FBI "מידע נפיץ" בנוגע למועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, ולקשריו עם רוסיה, כך לפחות על פי הארי ריד, מנהיג המפלגה הדמוקרטית בסנאט.

על פי ריד, אחת הדמויות הבולטות במפלגה הדמוקרטית בעשורים האחרונים, ה-FBI מחזיק ב"מידע נפיץ" בנוגע לדונלד טראמפ ולקשריו עם רוסיה, שלפי מספר גורמים במפלגה אחראית לפריצה למחשבים.

על פי הדיווח בתקשורת האמריקנית, ריד כתב את הדברים לראש ה-FBI ג'יימס קומי בתגובה על הפצצה שהטיל במהלך סוף השבוע האחרון.

במכתבו כותב ריד: "המוסר הכפול של מעשיך הוא ברור. מהתקשורת שאני מנהל עמך ועם גורמים נוספים בקהילת הביטחון הלאומי שלנו, ברור לי שאתה מחזיק במידע נפיץ על הקשרים הקרובים בין דונלד טראמפ, יועציו והממשל הרוסי בעל האינטרסים הזרים, שעוין בגלוי את ארה"ב, אותו טראמפ מהלל בכל הזדמנות".

ריד קורא לקומי לפרסם את המידע הנפיץ וטוען שלציבור יש את הזכות לדעת פרטים על הקשרים של טראמפ למוסקבה: "אין סכנה לאינטרסים האמריקנים מפרסום הפרטים, אבל עדיין, אתה ממשיך להתנגד לקריאה לעדכן את הציבור במידע החשוב הזה. מצד שני, ברגע שהחזקת בפיסת מידע עם רמז לקשר עם מזכירת המדינה קלינטון, מיהרת לפרסם את זה באור השלילי ביותר שאפשר".

במקביל, פרסום ההחלטה לחקור מחדש את הפרשה ממשיך לעורר זעם בקרב בעלי תפקידים בכירים בארה"ב. עשרות תובעים פדרליים לשעבר ובכירים במשרד המשפטים האמריקני, בתוכם התובע הכללי לשעבר אריק הולדר, פרסמו מכתב פתוח ובו גינוי חריף כלפי ראש ה-FBI ג'יימס קומי בשל החלטתו לפתוח מחדש את החקירה.

"רבים מאתנו עבדו עם קומי וכולנו מכבדים אותו", כתבו התובעים לשעבר במכתב וסייגו, "אבל החלטתו חסרת התקדים לפרסם את חידוש החקירה, שעשויה להיות ארוכה, רק 11 ימים לפני הבחירות לנשיאות הותירה אותנו המומים ונבוכים".

החתומים על המכתב טענו שמהחלטתו של קומי עולה חשד להתערבות פסולה בבחירות ולחריגה מהמקובל במסורת שלא לפרסם דברים שאינם הכרחיים בתקופת בחירות. לדבריהם, בהודעתו של קומי לא היה מידע חדש שהצדיק את הצעד וכי הוא נותן מקום "לקונספירציות לא מאומתות".

ובינתיים, הסקרים מגיבים בהתאם. בסקר חדש של "וושינגטון פוסט" ורשת ABC שפורסם אמש (שני) נרשם צמצום פער לכדי 1% לטובת קלינטון. הסקר שנעשה לאחר הודעת הבולשת האמריקנים ביום שישי מצביע על מרוץ צמוד מאוד. קלינטון עדיין מובילה עם 46% מהקולות אך טראמפ נושף בעורפה עם 45% מהקולות.
הילרי קלינטון דונלד טראמפ FBI ג'יימס קומי המרוץ לבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}