ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

מייסד ויקיליקס: "נגרום למעצר קלינטון"

ג'וליאן אסאנג' מנהל אתר ויקיליקס: "החומרים שלנו כוללים מידע משמעותי על מלחמה, נשק, נפט והבחירות בארה"ב"

אסאנג'. צילום: רויטרס
אסאנג'. צילום: רויטרס

עשרה ימים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב והן פתוחות ודרמטיות מתמיד: מתברר שג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס, שהבטיח בראיון שהעניק לפני מספר חודשים כי סמוך למועד הבחירות יפרסם חומר שערורייתי נוסף הנוגע לקלינטון, לא שכח את הבטחתו וחיכה לטיימינג המתאים.

בסוף השבוע שעבר אמר אסאנג' לאתר thepoliticalinsider כי השבוע יפרסם חומר חשוב - שיביא ללא פחות מאשר מעצרה של הגב' קלינטון. "כל המסמכים הקשורים בבחירות האמריקניות ישוחררו לפני 8 בנובמבר", אמר מייסד ויקיליקס במסיבת עיתונאים שערך לפני כחודש, וציין כי "החומרים שלנו כוללים מידע משמעותי על מלחמה, נשק, נפט והבחירות בארה"ב".

אסאנג' דחה בשעתו את הטענה שהמידע שיפרסם נועד לפגוע ספציפית במועמדת הדמוקרטית. "הרעיון שאנו או אני רוצים להזיק לקלינטון, או שאני לא מחבב אותה, הוא לא נכון", הבהיר. לפני מסיבת העיתונאים פירסם האתר תמלול של תדרוך לכאורה שערכה קלינטון בימיה כמזכירת המדינה ועסק בוויקיליקס, שבו היא תהתה אם "אי אפשר פשוט לחסל את הבחור הזה (אסאנג')?"

בינתיים ממשיך כדור השלג, שהטיל ה-FBI בסוף השבוע - להתגלגל. כפי שדיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' החליט ה-FBI בסוף השבוע לפתוח שוב את חקירת פרשת התכתובות של הילרי קלינטון. כלי התקשורת האמריקניים דיווחו כי משרד המשפטים האמריקני הזהיר את ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, כי מכתבו לקונגרס בו חשף את הפתיחה המחודשת של חקירת האי-מיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מפר את מדיניות המשרד בתקופות בחירות.

עיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי מקורבים שצוטטו בעיתון אמרו כי קומי הרפובליקני החליט לפעול בכל זאת, מאחר והוא האמין שעדיף לחלוק את המידע שברשותו מאשר לספוג ביקורת על כך שהסתיר אותו עד תום הבחירות. קומי, רפובליקני בן 56 שתרם כספים לקמפיין של ג'ון מקיין ב-2008 ולמיט רומני ב-2012, מונה לפני שלוש שנים לראש ה-FBI על ידי הנשיא ברק אובמה. בהודעת המינוי אז ציין אובמה כי הוא רוצה להחזיר ל-FBI את עצמאותו, וקומי, שהיה אז מוערך על-ידי שני הצדדים, הוא האיש הנכון לעשות זאת.

בתגובה לפרסום האשים הלילה (מוצ"ש) דונלד טראמפ את מחלקת המשפטים האמריקנית כי היא עושה כל שביכולתה כדי להגן על יריבתו הילרי קלינטון. "יש אנשים נהדרים ב-FBI, אנשים שאוהבים את הארץ שלנו", אמר טראמפ, "אני מתערב אתכם, מבלי לדעת, שהיה מרד ב-FBI". טראמפ הדגיש פעם נוספת כי פרשת המיילים היא "הסקנדל הפוליטי הגדול מאז ווטרגייט", ואמר כי חידוש החקירה מעורר תקווה שהצדק, בסופו של דבר, יעשה. "אין להילרי את מי להאשים חוץ מאת עצמה", הוסיף. הוא התייחס להומה אבדין, העוזרת הקרובה של קלינטון שעומדת במרכז החשיפה האחרונה, ושאל את הקהל אם קלינטון מתכוונת להשאיר אותה בתפקיד וכי הוא מקווה שלא העניקו לה חסינות.

קלינטון טענה מנגד כי חידוש חקירת ה-FBI נגדה הוא דבר "חסר תקדים ומטריד מאוד". אתמול (מוצ"ש) קראה קלינטון בעצרת בפלורידה לג'יימס קומי לפרסם את המיילים החדשים ואת "העובדות בשלמותן ובהקדם האפשרי". פרשנים פוליטיים ותיקים בארה"ב שהתראיינו בכלי התקשורת טענו כי פרסום הדברים 11 יום לפני מועד הבחירות, הוא תקדימי בהיסטוריית הבחירות לנשיאות ארה"ב. מה גם שאין מדובר באקדח מעשן, אלא בחומר שהוגדר כחומר נוסף שעדיין לא ברור בכלל אם יש בו חומר פלילי, ואשר ייקח זמן רב לבדוק אותו.

עד כמה ההחלטה החדשה תשפיע על תוצאות הבחירות? פרשנים פוליטיים אומרים כי 20 מיליון איש כבר הצביעו בבחירות המקדימות, וכי 90 אחוז מאלו שכבר החליטו למי להצביע, לא ישנו את עמדתם, מדובר בעשר אחוז של הקולות המתנדנדים שיצטרכו להחליט אם בכלל להשתתף בבחירות, ואם כן, אז למי להצביע.
ויקיליקס אסאנג' הילרי קלינטון דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}