כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שבת של אש • 40,000 דונם עלו בלהבות • סיכום

האש המשיכה להשתולל גם במהלך השבת, וכילתה עשרות אלפי דונמים של חורש טבעי • בלילה פונו ישובים מתושביהם • המשטרה עצרה שני חשודים בהצתת האש • שורת שריפות במוקדים רבים בארץ • התקווה: המטוסים הרוסיים שהגיעו הבוקר • סיכום שבת של אש

שבת של אש • 40,000 דונם עלו בלהבות • סיכום
פלאש90



סוף שבוע של אש בלי הפסקה, והסוף לא נראה באופק: במהלך כל השבת נלחמו הכבאים, בסיוע מטוסי כיבוי שהגיעו מכמה מדינות בעולם, באש המשותללת כבר שלושה ימים על הכרמל.

סיקור מלא ונרחב של השריפה הגדולה בתולדות המדינה: כתבות • דיווחים בלעדיים • תמונות • וידאו • ראיונות מיוחדים

השריפה כילתה עד כה כ-40 אלף דונם של חורש. בשעות הלילה גרמה האש לנזק בכמה בתים בעין הוד ובניר עציון. שמונה בני אדם נפגעו באורח קל משאיפת עשן בפעולות הכיבוי. בינתיים הושלמה גם מלאכת זיהוי 41 ההרוגים, באסון האוטובוס ביום חמישי.

בשעות הלילה השתוללה האש בכמה מוקדים. האש הגיעה למרכז הכפר עין הוד וכוחות הכיבוי נאלצו לעזוב את המקום. כמה מהתושבים לא הסכימו לעזוב את בתיהם והם פונו בכוח. האש התפשטה במערב ההר והובילה לחסימת כביש 4. גם תושבי ניר עציון וכפר הנוער ימין אורד התבקשו לעזוב את בתיהם בדחיפות, בשל חשש כבד לחייהם. תושבי עתלית התבקשו לסגור את החלונות בבתיהם, מחשש שהעשן הכבד יגיע גם לשם.

במהלך הלילה חולצו שבעה לכודים מעין הוד, ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו משאיפת עשן בפינוי ניר עציון. הארבעה נלכדו סמוך לחצות וחולצו שלוש שעות מאוחר יותר, נבדקו ע"י כוחות מד"א ופונו לביה"ח רמב"ם כשהם סובלים מקשיי נשימה.

בשעות הבוקר התברר כי לכמה בתים בעין הוד ובניר עציון הסמוכה נגרם נזק כבד מהשריפה.



ובבוקר הגיעה התקווה: הרוסים שלחו מטוסים

בצהריים המשיכה האש לבעור בכמה מוקדים: ממערב לעוספיה, באזור בית אורן, באזור החי-בר, עין הוד, ניר עציון ומלון יערות הכרמל. מוקד חדש נוצר בנחל שבין ניר עציון לדליית אל-כרמל.

המשטרה עצרה גם שני חשודים, שהתרשלו ככל הנראה וגרמו לשריפת הענק. בשרותי הכבאות אומרים כי מקור השריפה היא אשפה בוערת בחצר בית בעוספיה, ככל הנראה מדובר ברשלנות .

הכבאים דיווחו במסיבת עיתונאים, שנערכה באוניברסיטת חיפה, כי האש מתמתנת - אך הביעו חשש שבשעות הלילה, בהן לא פועלים מטוסי ומסוקי הכיבוי, האש עלולה להתחזק ולהתפשט למקומות נוספים

האש הגיעה גם לחי-בר, אך רוב בעלי החיים ניצלו ממנה. העופות הדורסים פונו מהשמורה מבעוד מועד לרמת הנדיב, ושאר בעלי החיים נותרו בה. הם שרדו הודות למאמצי הכיבוי. בין החיות שניצלו 200 היחמורים החיים בשמורה, וכן יונקים אחרים כמו עזי בר ואיילי כרמל נדירים. החי-בר עצמו נשרף רק בחלקו הפתוח, ולאזור בעלי החיים כמעט ולא נגרם נזק.

בבוקר החלו מטוסי ענק, שהגיעו מרוסיה, לסייע בפעילות הכיבוי. בין היתר הגיעו שני מטוסי כיבוי ענקיים מדגם "אליושין 76". המטוס מסוגל לרוקן מיכל של 42 אלף ליטר ב-7 שניות בלבד.

השריפה בצילום של לוויןצילום: השריפה בצילום של לווין
השריפה בצילום של לווין




במהלך השבת פרצו גם שריפות בכמה מקומות בארץ. ככל הנראה מדובר בהצתות. שריפה אחת פרצה סמוך ליישוב הבדואי בסמת טבעון שבצפון. לא דווח על נפגעים או על נזק. האש פרצה במספר מוקדים, ולכן נבדק שם החשד להצתה.

בשעות הצהריים הוזעקו שלושה צוותי כיבוי להשתלט על שריפה שפרצה ביער ירושלים, ובשירותי הכבאות חושדים שמדובר בהצתה נוספת. לא ידוע על נפגעים.

במקביל, דווח על פריצת שריפה בשטח לבנון באזור גבול הצפון, סמוך לקיבוץ אדמית שבגליל המערבי. בלילה פרצה שריפה גדולה ליד מעלות ואמש השתוללו כמה שריפות בנגב ובאזור טייבה.

חשד להצתה נוספות: בקרית ביאליק פרצה דליקה שאיימה על מספר מפעלים באזור התעשיה צור שלום, בחשש שהאש תתפשט למבנים נוספים המכילים חומרים מסוכנים, כוחות גדולים פעלו במקום והשיגו שליטה על האש.

בשעות האחרונות, לקראת צאת השבת, האש התקרבה לאזור המערבי של עוספיה ועשרות משפחות פונו.

במשך היום זוהתה גופתו של אלעד ריבן בן 16 מחיפה, כבאי מתנדב שסייע לכבאים במבצע החילוץ בבית אורן.

בשעות האחרונות זוהו במכון לרפואה משפטית באבו כביר כל 41 גופות נוסעי האוטובוס .
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}