כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הדרמה בישיבה: "כמו פצצה גרעינית" • גלריה מיוחדת

מנכ"ל כפר 'אור אבנר' סיטרין, מדווח ל'בחדרי חרדים' מלב מוקדי האש: "דרמה של ממש. השריפה הגיעה עד לגדרות - ונסוגה" • וגם: תיעוד בתמונות וראיון עם הצלם

"כמו פטריית אטום". השריפה כפי שנראתה מתוככי הישיבה בסיטרין
"כמו פטריית אטום". השריפה כפי שנראתה מתוככי הישיבה בסיטרין



הרב מיכאל דור, מנכ"ל כפר "אור אבנר - סיטרין", הנמצא במוקד האש במורדות הרי הכרמל, מדווח מהשטח בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "לא יכולתי לקחת את הסיכון", אמר דור, "והחלטתי לפנות את התלמידים".

הרב דור סיפר, כי התלמידים הם "המשך ישיר לפעילות של אור אבנר בחבר העמים. אלה ילדים שעלו לארץ כדי ללמוד בכפר. הריח של האש הספיק לי כדי להגיע למסקנה לפנות את התלמידים".

בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים', הוסיף הרב דור: "הצוות, התושבים וספרי התורה כבר פונו. סיטרין והאזור הוכרז כמקום סגור. אני עוזב כעת את סיטרין כשהוא ריק, עם תקווה לטוב.

"הכפר נמצא בתוך שטח האש, הבוקר צפתה הנהלת הכפר בדרמה של ממש כאשר השריפה התקרבה והגיעה עד לגדרות הכפר, ההנהלה הזעיקה כוחות כיבוי שהגיעו וחפרו באמצעות דחפור תעלה מסביב הכפר, רק בדרך נס של ממש ברגע האחרון נשבה הרוח לעבר טירת כרמל שאחרי סיטרין, והאש המשיכה להתפשט לעבר טירת כרמל וחיפה ודילגה על סיטרין, ישובים שכנים לסיטרין כמו בית אורן ומגדים עלו באש".

בלילה יצרה הנהלת סיטרין קשר עם הורי התלמידים מחבר העמים, באמצעות ערוצים רוסים, על מנת להרגיעם ולהביא לידעתם כי התלמידים נמצאים במקום חלופי.

"כמו פטריית אטום"

מרדכי אמור הוא מדריך בכפר הנוער "אור אבנר - סיטרין". אתמול, כשהאש החלה להתפשט לעבר הכפר, הוא שלף את הטלפון הסלולרי שלו והחל לתעד.

זה היה נראה מפחיד, כמו פטריית אטום", הוא מספר. "כבר מזכרון יעקב ראינו את הענן הגדול. בתחילה חשבנו שמדובר בענן גשם, אלא שעד מהרה התבררה האמת המרה".

אמור מוסיף: "כבר ב-16:00 אחר הצהריים דיברו על פינוי של התלמידים ואז החלו המדריכים לפקד על התלמידים בנוהל חרום, לארגן תיקים ולהתכנס בחדר האוכל.

"בשעת ערב קיבלנו הוראה לעזוב את הכפר יחד עם התלמידים".



































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}