כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ממעמקים קראתיך: תפילה, מלחמה, דאגה • כל הדיווחים והעדכונים

הגר"ש עמאר: "שהקב"ה יבטל הגזירה הזו!" • מטוסי כיבוי מאירופה בכרמל • כביש החוף נחסם • שמות ההרוגים הותרו לפרסום • נתניהו בקבינט: נדאג ל-15 אלף איש שפונו מבתיהם, נשקם את הכרמל

שריפת הענק. צילום: יעקב נחומי
שריפת הענק. צילום: יעקב נחומי



גם ביום שישי בבוקר טרם הושגה שליטה על האש. שירותי הכיבוי פועלים משעות הבוקר (ו) כדי להשתלט על מספר מוקדים באזור הכרמל, שבהם עדיין משתוללת האש.

בעקבות התפשטות האש, החליטה משטרת התנועה לסגור את כביש החוף (כביש 2) מזכרון יעקב לכיון צפון עד חיפה.

הציבור בארץ מתלכד כולו לעצרת תפילה וזעקה, בעקבות האסון הקשה שפקד את ישראל, בשריפת הענק, הממשיכה להשתולל גם בשעות אלו במורדות הכרמל.

סיקור מלא ונרחב של השריפה הגדולה בתולדות המדינה: כתבות • דיווחים • תמונות • וידאו • ראיונות

נכון לרגע זה, נשרפו אלפי דונמים ומקק"ל נמסר כי בשל הרוחות המזרחיות, צפויה השריפה להתפתח לממדים גדולים עוד יותר. העשן המיתמר מהשריפה נראה היטב בכל האיזור.

בשעות אלו, השריפה ממשיכה להתפשט בשלושה מוקדים: בכניסה לעוספיה שם היה מקור האש, בקיבוץ בית אורן, וק"מ צפונית לבית אורן קיים מוקד נוסף המאיים על שכונת דניה והאוניברסיטה. גם חלק מכביש החוף נחסם לתנועה.

כעשרה יישובים פונו מיושביהם בהם בית החולים כרמל ושלושה בתי כלא. במהלך הלילה האש המשיכה להתפשט והתקרבה לפאתי העיר חיפה. סמוך לשעה 1:15 נתנה העירייה הוראה לפנות את תושבי שכונת דניה מבתיהם. העירייה מתכוננת מבועד מועד לפינוי תושבים נוספים ברחבי העיר.

כיתות בתי הספר במרכז העיר הפכו למקום מגורים, במקרה ותושבים רבים בפאתי העיר יצטרכו מקום מגורים מסודר. גם בתי מלון ואכסניות, הציעו בשיתוף עם העירייה את חדריהם למשך הלילות הקרובים, כמידת הצורך.

עשרות כבאיות עומדות בסמוך לפאתי העיר חיפה, כדי למנוע מצב שהאש תתחיל להתפשט אל תוך העיר.

מטוסים באירופה פועלים בכרמל: מטוס הרקולס יווני שעליו ציוד כיבוי נחת לפנות בוקר בארץ. כמו כן נחת מטוס בולגרי בבסיס רמת דוד של חיל האוויר בצפון ועליו מאה אנשי צוות וציוד לכיבוי. ארבעה מטוסי כיבוי יווניים נוספים נחתו בישראל והחלו לפעול. בריטניה שלחה מסוק עם ציוד כבאות מבסיס בריטי בקפריסין. גם בולגריה שלחה מטס ועליו 100 כבאים שהגיעו לסייע.

על פי הערכה גם אחרי בואם של מספר גדול של אותם מסוקים ומטוסים ייקח עד יממה או אף יותר להשתלט על האש הגדולה גם אם יהיו בשטח כמויות אדירות של מים, ושליטה מלאה תושג רק תוך מספר ימים.

עצרות זעקה: "אנחנו פוסקים גזר דין"

בעקבות המצב הקשה, מתקיימים עצרות תפילה רבות. בהוראת הגר"ע יוסף התקיימה בשעה 23:30, בכותל המערבי עצרת תפילה וזעקה. לפני התיבה עבר הראשון לציון הגר"ש עמאר, בעצרת השתתפו אלפים רבים.

הגר"ש עמאר אמר בעצרת: "אנחנו פוסקים גזר דין שהקב"ה ישתבח שמו יבטל הגזירה הזו מעל כל עמו ישראל. והאש הזאת תכבה ותשקע ולא תוסיף להשתולל. והקב"ה יקבל את הפסיקה וכפי שנפסק בבי"ד של מטה כך יפסק בבי"ד של מעלה".

גם בישיבת פוניבז' עצרו את הלימוד, והתכנסו לשעה ארוכה של אמירת פרקי תהילים בבכיות ובזעקות. בשטיבלא'ך בית ישראל נערכות עצרות תפילה, ורמקולים המסתובבים ברחבי ירושלים קוראים לציבור לציבור לצאת ולהתפלל בהוראת גדולי ישראל.

עמותות החסד החרדיות התגייסו אף הן במלא הכח. ארגון עזר מציון ערך התרמת דם ענקית בבני ברק, לשם הספקת דם לבתי החולים שקולטים את הפצועים.

הקהילה החרדית ברכסים כוססת את ציפורניה, לאחר שאחד מבני הקהילה המשמש ככבאי נעדר מאז שעות אחר הצהריים.

ארגוני חסד המתנדבים בבתי הכלא סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי קיבלו הודעה מהשב"ס כי לפי שעה כל פעילות החסד - מושבתת עד להודעה חדשה.

שמות ההרוגים שהותרו לפרסום

בארגון זק"א, נמצאים בכוננות חרום, ומאות מתנדבים עשו את דרכם לאזור הצפון בכדי לסייע במלאכת הזיהוי. מראה מזעזע במיוחד נגלה לעיני המתנדבים בחילוץ הגופות באוטובוס השרוף: כ-11 גופות דבוקות זו לזו, של צוערי השב"ס, נמצאו בשטח כשהם ללא רוח חיים. המתנדבים, בכו וחילצו. חילצו ובכו. ההשערה של המתנדבים היא שבשעת השריפה לאחר שגילו כי אין באפשרותם להינצל חיבקו הצוערים האחד את רעהו, וכך עלו בלהבות.

צוות זק"א עבד עד שעות הבוקר המוקדמות בזירה לאיסוף הגופות. בשעות הבוקר נכנס צוות נוסף לשטח לאיסוף ממצאים נוספים.

המשטרה הודיעה כי מניין ההרוגים באסון עלה ל-41, בעקבות זיהוי הרוג נוסף במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

שמות ההרוגים שהותרו לפרסום:

• טופז אבן-חן קליין בת 28 מרחובות. הלווייתה תתקיים היום בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי ברחובות.

• מאור גנון בן 27 מגן יבנה, נשוי ואב לילד, הלוויתו תתקיים היום בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי ביבנה.

• יקיר סוויסה בן 26 מדימונה, הלוויתו תתקיים היום בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בעיר

• כפיר אוחנה בן 30 מאופקים, נשוי ואב לילד. אוחנה יובא למנוחות בשעה 11:30 בבית העלמין הצבאי באופקים.

• סיום צגאי בן 31 מנתיבות, נשוי ואב לשלושה, יובא למנוחות בשעה 11:30 בחלקה הצבאית בעירו.

• חגי ג'ורנו בן 28 מקריית גת, נשוי ואב לילד. ג'ורנו ייטמן בחלקה הצבאית בעירו.

• אושרת פינטו בת 26 מצפת. היא תיקבר בחלקה הצבאית בצפת.

• ביבר שארי בן 35 מהכפר ג'ת. הוא יובא למנוחות בבית העם בכפרו בשעה 12:00.

• ערן ויזל, בן 31 מקרית ביאליק, יובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה בשעה 12:00.

• טאפש עאדל, בן 33 נשוי ואב לשניים מבית ג'אן, יובא למנוחות בשעה 12:00 ביישובו.

לכודים נוספים שהיו על האוטובוס הם רונן פרץ בן 32 מאשקלון. חנן אוחיון, נשוי ואב לשניים מנצרת עילית. רועי ביטון מקריית גת, ענבל אמוייל מדימונה, אבירם לוי מעפולה, חגי פינקר מדימונה.

ישיבת הקבינט: נתניהו הודה למדינות ששלחו סיוע

במהלך ישיבת הקבינט, שנערכה הבוקר בקריה בתל-אביב,הודה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למדינות השונות ששלחו סיוע למדינת ישראל.

"היעד הראשון שלנו הוא לאתר את מוקדי האש ולעצור אותה. ביום ראשון, בישיבת הקבינט, נציג תוכנית חירום לאומית, כולל תוכנית לרכישת מטוסי כיבוי. המדובר הוא באסון בקנה מידה לאומי".

ראש הממשלה הודה, בין היתר, גם לראש ממשלת טורקיה, ששלח סיוע למרות המתיחות. "אני מבקש להודות לארדואן שהציע וקיבלנו בברכה שני מטוסים מטורקיה שנמצאים פה כאן".

עוד הודה נתניהו גם לראש ממשלת בולגריה, ששלח מאה כבאים "שכבר הגיעו הנה", לולדימיר פוטין, "ששלח מטוס רוסי גדול מאוד, אולי הגדול מסוגו בעולם. המטוס בדרך לכאן והוא יגיע אחר הצהרים", וכן למדינות הבאות ששלחו סיוע והצעות לעזרה: "מצרים, אזרבייג'ן, ספרד, קרואטיה, מצרפת וירדן ששלחה לכאן כבאים, עזרה מאוד משמעותית. הם הגיעו כבר. אני חושב שהדבר הזה מסמל היענות חסרת תקדים לפנייתנו לסיוע בין לאומי".

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לתושבים שפונו מבתיהם, באמרו: "אנו יודעים שכ-15 אלף ישראלים פונו מבתיהם ואנו מחזקים אותם ונדאג לכולם. אנחנו נדאג לכולם. אנחנו נדאג גם לשיפוץ, שיקום ופיצוי לכל הדברים הנדרשים כדי להחזיר אותם לחיים נורמליים. אנו נדאג לשקם את הכרמל עם תכנית שיקום לאומית", הבטיח.

עם תום ישיבת הקבינט, יצא נתניהו שוב אל איזור האסון.

הכתבה עודכנה בשעה 11:30 בבוקר יום ו'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}