כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

סיקור כותל/ סיכום כל העדכונים עד לשעה 2:40

סיקור כותל/ סיכום כל העדכונים עד לשעה 2:40



אלפי יהודים כואבים את כאבם של משפחות ההרוגים כתוצאה מהשריפה הענקית שמשתוללת בצפון הארץ. בתפילה ענקית שהתקיימה בשעות הלילה (ו) בכותל, בהוראתו של הגר"ע יוסף צעקו אלפים לבורא עולם שיפסיק את הלהבות שהולכות ומתפשטות.

זעקות תפילה נשמעו בשעות האחרונות בכותל המערבי לאור המצב הקשה ומספר ההרוגים הרב כתוצאה משריפת הענק שמשתוללת בצפון הארץ.

לאחר תפילות רבות של הרבנים בניהם הרב הראשי לישראל, הרב שלמה משה עמאר, הרב בניהו שמואלי, הרב ראובן אלבז, המקובל הרב עדס, הרב שמואל רבינוביץ ועוד רבנים נוספים הכריזו הרבנים כי האש תיפסק במהרה.

הרב שמואל רבינוביץ אמר בתחילת דבריו: "אש פרצה ברחובותינו ועם ישראל זקוק לישועה גדולה. שהקב"ה ישמור וינצור אותנו שהאש הזאת תכבה ותסיר מעלינו את הצרה הגדולה הזאת. אני דורש מבית הדין לגזור גזרה שהקב"ה יכבה את השריפה הזאת".

מול פניו של הרב רבינוביץ נכחו בית- הדין, הרב הראשי לישראל, הרב שלמה משה עמאר, הרב בניהו שמואלי והרב ראובן אלבז.

הרב עמאר אמר: : "אנחנו פוסקים גזר דין שהקב"ה ישתבח שמו יבטל הגזירה הזו מעל כל עמו ישראל. והאש הזאת תכבה ותשקע ולא תוסיף להשתולל. והקב"ה יקבל את הפסיקה וכפי שנפסק בבי"ד של מטה כך יפסק בבי"ד של מעלה".

עצרות תפילה וכינוסי התעוררות רבים התקיימו הבוקר (ו) ברחבי הארץ.

ארגון הילדים 'דגל ירושלים' יקיים עצרות תפילה יחד עם אלפי ילדים בכמה מוקדים בארץ.

הפינוי בחיפה מתחיל

במהלך הלילה האש המשיכה להתפשט והתקרבה לפאתי העיר חיפה. סמוך לשעה 1:15 נתנה העירייה הוראה לפנות את תושבי שכונת דניה מבתיהם. העירייה מתכוננת מבועד מועד לפינוי תושבים נוספים ברחבי העיר.

כיתות בתי הספר במרכז העיר הפכו את עצמן למקום מגורים, במקרה ותושבים רבים בפאתי העיר יצטרכו מקום מגורים מסודר. גם בתי מלון ואכסניות, הציעו בשיתוף עם העירייה את חדריהם למשך הלילות הקרובים כמידת הצורך.

עשרות כבאיות עומדות בסמוך לפאתי העיר, כדי למנוע מצב שהאש תתחיל להיכנס ולהתפשט אל תוך העיר.

התגייסות העולם

טורקיה, מצרים, יוון, רוסיה, בריטניה, קרואטיה, צרפת, אזרבייג'אן, ספרד, קפריסין, רומניה, ירדן, בולגריה ואיטליה הודיעו אתמול בערב כי הן מוכנות להתגייס למאבק בשריפת הענק. המטוסים והמסוקים יגיעו כבר בשעות הבוקר לישראל.

חלקם ינחתו בשדה התעופה בן גוריון וחלקם האחר יגיעו ישירות לצפון בכמה ממקומות הנחיתה האפשריים באזור.

על פי הערכה גם אחרי בואם של מספר גדול של אותם מסוקים ומטוסים ייקח עד יממה או אף יותר להשתלט על האש הגדולה גם אם יהיו בשטח כמויות אדירות של מים.

המספרים הקשים

40 הרוגים בניהם 36 סוהרים שנהרגו בתוך האוטובוס שעלה בלהבות ועל פי עדויות ראייה של אנשים שראו את האש אל מול עיניהם לא היה להם כל סיכוי. יותר מ-15 אלף מפונים מבתיהם שבישובים הסמוכים לאזור השריפה.

בין היתר, עדיין לא ניתן להעריך את גודל הנזק של השטח בו פרצה השריפה, אך מדובר במספר גדול של דונמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}