כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

יוונים נקבצו אלי • ביבי: "החילוץ בדרך" • להאזנה

ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים מאולתרת והודיע: האסון הוא "בסדר גודל שלא הכרנו" • מפקד הכיבוי ענה לשאלות ואמר: "אני לא אופטימי" • מחריד

אש בכרמל, צילום: יעקב נחומי
אש בכרמל, צילום: יעקב נחומי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ה') לאחר ישיבה בחדר הפיקוד בחיפה, לשריפה המשתוללת בכרמל ולצעדים הבאים שינקטו כדי להתמודד עמה. לדברי נתניהו, מדובר ב"אסון בסדר גודל לאומי ואנחנו חייבים להתרכז בשתי מטרות: הצלת חיי אדם וכיבוי השריפה, ונפעל בכל הצעדים הנדרשים כדי להשיג את המטרות"

נתניהו אמר כי לא ילקח שום סיכון, גם אם משמעות הדבר היא פינוי של אזרחים רבים מבתיהם. "פינוי האנשים ייעשה בהתאם לצורך ובהתראה מספיקה. אנו לא רוצים יותר נפגעים", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו התייחס גם לכך שהאש יצאה מכלל שליטה ואמר כי "השריפה הזו היא בקנה מידה בינלאומי", הוא הוסיף ש"האמצעים לכיבויה אינם נמצאים בידינו אך הם בדרך. כתוצאה מהשיחות שניהלתי יש כרגע 10 כלי טיס בדרכם לישראל מיוון, צרפת וקפריסין".

בתגובה לשאלות לגבי חוסר האונים בהתמודדות הכוחות עם האש, אמר ראש הממשלה ש"יהיה לנו זמן להסיק מסקנות אחר כך, כשנלחמים באש מצילים חיים ואחר כך שואלים שאלות".

את דבריו פתח נתניהו במילות תנחומים לאזרחי המדינה בכלל "ולאחינו הדרוזים שספגו מהלומה קשה" בפרט - בהתייחסו למותם של 40 סוהרים שנלכדו באש. ראש הממשלה אמר שאנשים הקריבו עצמם כדי להציל אחרים וכי "אנו כואבים עם המשפחות ומחזקים את ידי המשטרה, מד"א, כוחות כיבוי האש וכל כוחות ההצלה". נתניהו ביקש מאזרחי האזור להישמע להוראות שיקבלו ולשתף פעולה עם הרשויות

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שלח גם הוא את תנחומיו למשפחות וציין את גבורתם של המתים, שנהרגו במהלך ניסיון להציל חיים. "המשימה כרגע היא להציל חיים. אנו ניתן בשעות הקרובות מענה לטירת הכרמל וישובי חוף הכרמל ואני מבקש מהאזרחים להישמע להוראות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}