כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אסון בלתי נתפס • מחזור שלם בשב"ס - נמחק

בשב"ס מתקשים לעכל את גודל הטרגדיה: 40 צוערים בני מחזור אחד בשב"ס - נהרגו באסון האוטובוס סמוך לכלא דמון • החברים מדברים על הטרגדיה • בפנים: וידאו מהזירה

השריפה מתפשטת. צילום: פלאש 90
השריפה מתפשטת. צילום: פלאש 90

מחזור הצוערים האחרון של שירות בתי הסוהר נמחק באסון הכרמל - השריפה הקטלנית בתולדות המדינה. שתי מחלקות הסוהרים היו בדרכן למשימת הצלת חיים, פינוי אסירי כלא דמון. בדרך, תפסו אותם הלהבות.

" איך אפשר לעכל דבר כזה?", אמרו היום בשירות. "מדובר בסוהרים שהם חברים, שיש להם משפחות. הקורס הזה בו הם השתתפו פשוט נמחה. זה לא נתפס וקשה לנו להאמין שזה מה קרה. אנחנו עדיין בתחילת הארוע, צריך עדיין לזהות את כולם, אבל קיבלנו מכה קשה - מכה שלא ידענו כדוגמתה אף פעם".

ההרוגים הם סוהרים שמשרתים שנים לא מעטות, ועברו קורס משקי''ם. הם הגיעו לקורס מבתי כלא בכל רחבי הארץ. "אלו אנשים עם ניסיון, בעלי מוטיבציה רבה. הם נסעו לשם הם בעצם כדי להציל את האסירים הביטחוניים בכלא דמון מפני החשש שהלהבות יגיעו לשם ואסירים יהרגו".

במוקד שנפתח התקבלו קריאות רבות של בני משפחות סוהרים. אחרי שהותר לפרסום שמדובר בצוערים של הקורס, מגיעים אנשי שב"ס לבתי משפחות כדי לבשר להם את הבשורה המרה. כשמדובר ב-40 אנשים, המשימה קשה לאין ערוך. ''לבנו עם משפחות החברים שלנו", אמר בעצב אחד הסוהרים שמכיר חלק מהנספים.

גם שתי מכוניות משטרה שהיו מאחורי האוטובוס עלו באש, וקצינים בכירים נפגעו - בהם ניצב-משנה אהובה תומר, שנלחמת על חייה בבית החולים רמב"ם. ניצב-משנה בני אבליה, מפקד תחנת משטרת זבולון בימים רגילים, פיקד הערב על זירת האסון ליד האוטובוס. הוא היה כאוב ומזועזע.

מוקדם יותר הוזעקו עשרות אמבולנסים לבית אורן ובכוחות ההצלה הכינו עשרות מיטות לפינוי הפצועים. כמה מהאוטובוסים נותרו במקום הכינוס, ליד חוות הסוסים בקיבוץ, שם הוקמה תחנת עזרה ראשונה ניידת, בה שהו עשרות חובשים, רופאים ומתנדבים של מד"א ואיחוד הצלה. התחנה פונתה במהרה, מכיוון שבמקום לא נותרו פצועים בשטח - לאחר שכמעט כל נוסעי האוטובוס נשרפו בו למוות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}