כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ש"ס מציגה: מלחמה בוועדות הקבלה האשכנזיות

ש"ס מכריזה עצמאות: תשתלט על פרויקטים, כדי שוועדות איכלוס לא ישאירו ספרדים "עם הלשון בחוץ" • אטיאס: "לא צריכים להתחנן לפרוטקציה" • דיווח, וידאו ותמונות

ש"ס מציגה: מלחמה בוועדות הקבלה האשכנזיות
יעקב כהן



משחרר אלפי דירות - ועיניו כלות

כבר מספר חודשים מדברים בש"ס, תחילה בלחישה, ואחר-כך בקול רם: חובה להתארגן ולהשתחרר סוף-סוף מהתלות באשכנזים. במשך שנים השתלטו ועדות אכלוס ודיור, כאלו ואחרות - כולן בשליטה אשכנזית מוחלטת - על הפרויקטים למגורים, כשוועדות הקבלה מפליאות לעשות גדולות ונצורות בכל הנוגע לניפוי דקדקני על-פי צבעי העור.

לכאורה יכול היה להיווצר מצב לפיו שר של ש"ס - השר אריאל אטיאס, במקרה הנוכחי - משחרר אלפי יחידות דיור, בחריש או אחיסמך (או בכל פרויקט אחר), אבל נאלץ לראות ועיניו כלות, איך מסננים את מצביעי תנועתו מלהתאכלס בשכונות החדשות.

הצורך להתארגן הלך ולבש צורה של דחיפות, לאור הפרסומים בעיתונות החרדית-אשכנזית על הקמת ועדות דיור שונות ומשונות, שמאחורי חלקן עומדת תנועה פוליטית (רמז: יש לה שני מנדטים בכנסת).

אתמול בערב, בצעד אמיץ, החליטה ש"ס ליטול את המושכות ולומר: לא עוד.

היה זה כנס הדיור המרכזי הראשון של ש"ס, שנערך תחת "נשיאות הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א". אם תרצו, היה זה כנס העצמאות הראשון של התנועה, ואולי הייתה זו גם התשובה הניצחת לטענותיו החוזרות ונשנות של ח"כ חיים אמסלם על השליטה האשכנזית במוסדות התנועה.

"כאילו אנחנו בני השפחה והם בני הגבירה"

ראשון הדוברים היה ניסים דהן, יו"ר הוועדה הממונה על חריש-קציר: "אם אנחנו לא נתארגן, ואמרתי את זה כבר לפני כמה חודשים לחברי וידידי, חברי ועדת הדיור, שמיצגים את הציבור הספרדי, שלא נבכה שזה קורה כמו בערים החרדיות האחרות, שעושים לנו טובות שמקבלים אותנו ומקימים ועדות קבלה כאלו ואחרות. שלא נישאר עם הלשון בחוץ, ושלא נתפלא למה אנחנו אחרונים", אמר בפאתוס, וקרא לציבור להצטרף לרשימות ולתת למארגנים להצליח במלאכתם. "שהציבור הספרדי לא יהיה צועק ואינו נענה!"

אחריו נשא דברים שר הפנים, אלי ישי. "זה לוקח זמן", השיב לשאלת אחד הנוכחים שביקש לדעת 'כמה זמן זה יקח'. "אני בשביל להוציא מרפסת מתעכב כבר כמה שנים. אז המרפסת שלי לא הבעיה... נשקיע את הזמן, כי רוב זמננו מוקדש למען הדיור".

הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, השיב לשאלת אחד מהאברכים המשתתפים, ששאל האם להיכנס לחובות: "אתה תעשה את החשבון, כך שתוכל לעמוד בהחזרים החודשיים וגם להמשיך ללמוד". לתשומת ליבם של כל המנסים להציג 'קצת' אחרת את ההשקפה התורנית-ספרדית בענייני פרנסה ולימוד.

הגאון רבי שלום כהן, אף הוא חבר מועצת חכמי התורה, היה נחרץ יותר. "אני לא רוצה לדבר לשון הרע, אבל היום, כאילו יש בינינו שתי תורות. אנחנו מרגישים כאילו אנחנו בני השפחה והם בני הגבירה. למה אני צריך בכל מקום להתחנן 'קבל את הילד שלי'? אנחנו כוחנו יותר גדול מכל האחרים, בכמות אנחנו עולים עליהם. למה לא לבנות דברים משלנו? תורה משלנו? להרגיש שאני מתעלה פה, שהילד שלי מרגיש טוב פה, יכנס איפה שאני רוצה. למה לא לעשות את זה? אם יתרכזו בני תורה, יוכלו להקים דבר נפלא. תלמודי תורה, כל מה שצריך ולהתעלות בתורה ויראת שמים ולהיות עם אנשים עם מידות טובות. זה נקרא מרגיש טוב".

"אנחנו לא צריכים להתחנן ולבקש פרוטקציה"

את רשות הדיבור נטל 'כוכב הפרויקטים', שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס. "כמעט סיימנו לתכנן בתוכניות מפורטות את חריש", הודיע. "זה מעבר לטבע, כי לפי הסטטיסטיקה לוקח 15 שנה לאשר תוכניות לעיר, ואנחנו מדברים על שנתיים! זה ניסים גדולים. יש לנו בתי משפט על הדרך, לפחות שני בג"צים שניצחנו אותם, זה הכל בסייעתא דשמיא ובהכוונת הרבנים ובראשם מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א".

הוא שב והדגיש שהתוכניות הן "לכל המגזרים, לא רק למגזר החרדי, אבל אנחנו בפירוש שמים פוקוס על המגזר החרדי, שהוא המגזר שסבל וסובל. משפט על ההקפאה: זה המגזר שסובל הכי הרבה מההקפאה. יש לנו 1,500 יחידות דיור שלא הצלחנו לשחרר בביתר מאז שנכנסתי לתפקידי, למעלה מ-700 יחידות דיור בקרית ספר ו-600 בגבעת זאב, שלא לדבר על הבעיה להוציא אישורים בירושלים".

אטיאס פירט מספרים על המכרזים השונים בכל הארץ, כולם כמובן פרי פעולתו של משרד הבינוי והשיכון, ואז המשיך בדבריו: "בשבועות הקרובים, וזה עניין של שבועות ואפילו פחות, בפרויקט אחיסמך, 3,000 יחידות דיור... אנחנו לא צריכים לרעות בשדות של אחרים. לציבור החרדי יש הנהגה של גדולי תורה, ויש לנו הרבה יותר כוח מאחרים. אנחנו לא צריכים להתחנן ולבקש פרוטקציה שיקבלו אברך ספרדי בפרויקט שמשרד השיכון הוציא אותו".

אם חיפשה ש"ס את תשובת המחץ לפרשת אמסלם, הערב הזה היווה תשובה טובה: הציבור הספרדי מרים את ראשו, באומץ ובגאון, בלי פחד, ומכריז: רבותי, אתם האשכנזים, עם כל הכבוד לכם, אתם לא בעלי הבתים עלינו. יש לנו רבנים משלנו, יש לנו תנועה, יש לנו כוח ויש לנו ציבור. לא עוד נעמוד כעניים בפתח. מעתה: אנחנו נדאג לעצמנו.

ושהאשכנזים יעמדו אצלם בתור.


























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}