ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

אמא של איילה ירט: "תודה על התפילות - קיבלתי את בתי חזרה במתנה"

היא הרגישה אם מגוננת ואחראית ואז זה קרה לה: התינוקת נפלה מידיה וקיבלה פגיעת ראש • עשרה ימים לאחר הפגיעה, איילה הקטנה יצאה לחלוטין ממצבה האנוש • חוי ירט משחזרת את הנס הגדול מהתחלה ועד עכשיו: "כל דבר שהיא עושה מרגש אותנו כאילו זו פעם ראשונה" • ויש לה בקשה: לעולם אל תשפטו

תינוקת בעגלה - תמונת אילוסטרציה
תינוקת בעגלה - תמונת אילוסטרציה



אחד הטוקבקים המרושעים בהם נתקלה חוי ירט, רגע אחרי שקיבלה את בתה בת השבעה חודשים במתנה – לאחר פציעה אנושה, היה: "איך לעזאזל תינוקת נופלת"? חוי לא כעסה, היא אפילו הבינה את השאלה הזו, משום שגם היא, עד למקרה הפרטי שלה, נתקלה במקרים רבים בהם היה לה ברור: לי זה לא יקרה.

אז איך זה בכל אופן קרה?

השאלה מתבקשת – וחוי בהחלט מתמודדת איתה, ומבקשת להבהיר בכל דרך אפשרית: אל תשפטו אף אדם בשום מקרה, ואל תגידו 'לי זה (לא) יקרה', כי זה יכול לקרות לכל אדם.

"זה היה בתפילת ראש השנה", משחזרת חוי. "עמדתי עם הבנות שלי, בנות 6 וחצי ו-4, שבדרך נס שיחקו סמוך אלינו ולא ראו את הנפילה, והקטנה בת שבעת החודשים. רציתי להכניס אותה לעגלה, להשכיב אותה שם. על העגלה היה משחק שהיא מאוד אוהבת, וכשהורדתי אותה לכיוון העגלה – היא פשוט הושיטה ידיים והפילה את עצמה. היא פשוט נפלה לי מהידיים".

"כולם קוראים לה אקרובטית", אומרת חוי בחיוך. "היא קטנטונת, רזה וגמישה מאוד – ולא היתה לי שום אפשרות לעצור אותה. לי, חוי, שכל כך מגוננת על הבנות שלה, שכל כך רגישה וחרדה להן, שכל פעם כשיש סיפורים על אחרים אני לא מבינה איך זה יכול להיות, הבת שלי נופלת לי ככה מהידיים"?

מיד כששמעה את הבום מהמכה, לא חשבה פעמיים ורצה להזעיק את בעלה, חובש ונהג אמבולנס. היא בכתה ואנשים ניסו להגיד לה שזה בסדר, כי היא מגיבה והכל, אבל תוך רגע היא החלה לפרכס, והיתה לה "סטיית מבט", וזה הרגע שבעלה הבין שבאמת טסים לבית חולים. למזלם, בעלה והשכן הפארמאדיק היו בכוננות חג, עם ניידת טיפול נמרץ, דבר שחסך זמן יקר ערך! ודקה לפני שהגיע לאמבולנס היא איבדה הכרה.

לבית החולים היא הגיעה מורדמת ומונשמת והוכנסה לניתוח. "כל הזמן התפללתי, לא חשבתי על כלום", היא משחזרת. "ולקחתי על עצמי קבלה: לא לשפוט לעולם בשום אופן אף אדם – עד שתגיע למקומו, ולעולם אל תגידו לי זה לא יקרה כדי שלא תפתחו פתח לניסיון מר".

"הזמן פה שיחק לטובתה", היא מבהירה ומבקשת לומר לכל אחד ואחת: מכה הכי קטנה בראש, לכו מיד לבדוק, לא להסס.

תוך עשרה ימים – אחרי פגיעת ראש, דימום תוך גולגלתי שהיה מסביב למוח, התרחש נס והתינוקת חזרה להיות בדיוק כמו לפני הפציעה.

"כשהמנתח הגיע מחייך ושמח – שאלתי אותו אם המצב שלה היה קשה". אומרת חוי.
"המצב שלה לא היה קשה – הוא היה אנוש. היא היתה יותר שם מאשר פה", ענה הרופא.

חוי מוצאת את עצמה מודה כל יום מחדש לה' על המתנה שקיבלה. "היא זוחלת בבית, מקשקשת, מחקה אותנו, וכל פעולה שלה גורמת לנו להתרגש כאילו זו הפעם הראשונה שלה", משתפת חוי בחיוך.

"אני מודה לכולם, לכל אחד ואחת על התפילות לרפואת איילה, אין ספק שבזכות התפילות של עמ׳י קיבלנו את הילדה שלנו בחזרה
בשורות טובות וחג שמח".
איילה ירט נפילה מעגלה דימום תוך גולגלתי ראש השנה טיפול נמרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}