כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ח"כ אמסלם דורש הסברים: למה ביטלו את הדיון שלי

בעקבות חשיפת אתר 'בחדרי חרדים': ח"כ חיים אמסלם דורש מיו"ר ועדת החינוך תשובה: מהי הסיבה האמיתית לביטול הדיון על 'קבלת בנות לסמינרים'?

מדוע הישיבה מבוטלת? ח"כ אמסלם
מדוע הישיבה מבוטלת? ח"כ אמסלם

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' כי הדיון המתוכנן בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת על 'אחריות הרשויות לטיפול בשיבוץ בנות חרדיות שלא נמצא להם מקום בסמינרים', נדחה בשל כוונת ש"ס להדיח את נציגה בוועדה ומי שיזם את הדיון בנושא - ח"כ חיים אמסלם, פנה הח"כ המודח במכתב אישי אל יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר, בו הוא מבקש הבהרות.

ש"ס מדיחה את אמסלם מוועדת החינוך • חשיפה

מתברר, כי כאשר בררו אנשי לשכתו של ח"כ אמסלם אצל אנשי ועדת החינוך אודות סיבת ביטול הדיון, נאמר להם כי חג החנוכה משבש את הסדרים, ולכן חייבים לבטל את הדיון ולדחותו.

אלא שמהידיעה שפורסמה ב'בחדרי חרדים' הבין ח"כ אמסלם, כי במקום הדיון המתוכנן שיזם, יתקיים דיון אחר, באותה שעה - למרות חג החנוכה משבש הסדרים - והפעם על 'השפה העברית, לציון 88 שנה לפטירתו של אליעזר בן יהודה'.

האם לא נאמרה לח"כ אמסלם הסיבה האמיתית? זאת הוא החליט לברר עד תום במכתבו לח"כ מילר:

"לכבוד
חה"כ אלכס מילר
יו"ר ועדת החינוך, כנסת ישראל

שלום וברכה!

הנדון: ביטול ישיבת ועדת חינוך בנושא 'אחריות הרשויות לטיפול בשיבוץ בנות חרדיות שלא נמצא להם מקום בסמינרים'

ביום שלישי הקרוב ל' כסלו התשע"א (7/12), אמורה היתה הוועדה שבראשותך לקיים ישיבה בנושא שבנדון על פי בקשתי. היום יצאה הודעה מוועדת החינוך כי הישיבה האמורה מבוטלת ובמקומה תתקיים ישיבה בנושא אחר.

מבירור שערכו אנשי לשכתי עלה הרושם כי הסיבות לביטול הישיבה לוטות בערפל. בתקשורת פורסם כי הסיבה לביטול הפגישה היא המאבק שש"ס מנהלת נגדי וכוונתה להוציא אותי מהועדה. במזכירות הועדה טענו כי הודעת להם על ביטול הפגישה לאחר ששוחחת עימי, ואילו בלשכתך נטען כי סיבת הביטול היא הקדמת ישיבת המליאה לשעה 13:00 בגלל חג החנוכה ועקב בקשת מוזמני הועדה לדחות את הדיון בשל החג.

אבקש ממך להסיר את אי הבהירות מעל העניין ולעדכן אותי מהי הסיבה האמיתית לביטול הישיבה באופן זה, מבלי שצוין בהודעת הועדה כי היא נדחתה ותגיע הודעה על מועד אחר בו היא תתקיים. אם אכן הביטול או הדחיה נעשו רק מסיבות טכניות, אבקש לקבוע מועד חדש לדיון בהקדם ולהודיע על כך.

מדובר בנושא כאוב מאין כמוהו. תלמידות במדינת ישראל יושבות בבית מזה שלושה חודשים, לאחר שבתי ספר לא הסכימו לקבלן בגלל מוצאן. זה נושא שאינו סובל דיחוי ועל ועדת החינוך שבראשותך לעסוק בו ללא דיחוי ושיהוי.

גם אם יש מישהו במפלגתי שלא אוהב את העלאת הנושא החשוב הזה על סדר יומה של הכנסת, אני מרגיש כי חובה עלי לפעול למען קיום דיון בעניין על מנת לסייע לתלמידות לשוב לספסל הלימודים בהקדם. אציין עוד, כי אף אם נפלה ההחלטה בש"ס להפסיק את חברותי בועדה, עדיין עומדת לי הזכות כח"כ לבקש דיון בה, ומשכבר נקבע הדיון איני רואה סיבה מהותית לבטלו.

בברכת חג חנוכה שמח
ח"כ הרב חיים אמסלם".

אגב, העתקים נשלחו לראובן ריבלין, יו"ר הכנסת וגם לשר החינוך, גדעון סער.

מעניין יהיה לראות איך יתמודד מילר עם המכתב ועם הצורך לספק הסברים - וגם לצאת טוב עם כל הצדדים הנוגעים בדבר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}