כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בני משפחת הגר"א ברלנד תכננו לכולאו • חשיפה

דיסק שנשלח לראשי קהילת 'שובו בנים' חשף כי חלק מבני משפחתו של ראש הקהילה - הגר"א ברלנד, תכננו לכלוא אותו • בפנים: תמונות בלעדיות מתוך הסרט המזעזע

צילום מתוך הסרט שהופץ
צילום מתוך הסרט שהופץ



הסערה הפוקדת את קהילת 'שובו בנים' המשתייכת לחסידות ברסלב, צפויה לעורר טלטלה גם בקרב החוגים האחרים בחסידות, והדי המלחמה שנפתחה בימים האחרונים צפויים להדהד באוזנינו עוד זמן רב.

הכל החל במעטפה ובה נייר מכתבים ודיסק לשמיעה, אותה קיבלו בכירי החסידות מגורם שהחליט שלא לציין את שמו בשם השולח. בדיסק שנשלח, נשמעו בני משפחתו של הרב מתכננים לסגור את הרב בביתו, ולשים מצלמות בשעת אמירת השיעורים בכדי ללכוד אנשים שמקליטים את השיעור בניגוד להוראות אותם העבירו לחסידים.

השיחות שניהלו בני משפחתו עם גומרים המזוהים כגורמים עבריניים, חוללו סערה אדירה בקרב בכירי החסידים, שלא ידעו מה לעשות עם ההקלטות שהפכו למטבע עובר לסוחר בקרב החסידים. בשיחות נשמעים בני המשפחה כשהם מדברים עם עברינים על סמים ועוד דברים שהצנעה יפה להם.

בדיסק מופיע גם קטעים לצפיה, בהם נראים בני המשפחה מדברים באופן נורא על ראש המשפחה, הגר"א ברלנד, המנהל את אחת הקהילות היותר גדולות בחסידות. גם נגד אשת הרב נשמעים ביטויים מחרידים, דווקא מפי בני משפחה קרובים.

כתב 'בחדרי חרדים' שצפה בקטעי הוידאו והאזין לדברים הנאמרים על ידי בני המשפחה, שוחח עם גורמים בקהילה שהבטיחו כי הדבר לא יעבור בשקט, וכבר בימים הקרובים ינקטו פעולות חריפות כנגד בני המשפחה שמורידים את ראש המשפחה ביגון שאולה.

אנחנו נמשיך לעקוב.



















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 97 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}