כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חטיפת החרדית • שופט: "המוסד יכול ללמוד מההורים"

פרשת החטיפה של הצעירה החרדית מסתעפת • המשטרה: יש שני מבוקשים - רופא שהרדים ואח שסייע • בית המשפט האריך מעצר ההורים ב-10 ימים • עורך דינם: משפט שלמה מודרני

חטיפת החרדית • שופט: "המוסד יכול ללמוד מההורים"
יוסי פרומנסקי



בית המשפט המחוזי בת"א האריך היום (ה) את מעצר ההורים מלונדון, שעל פי החשד ניסו לחטוף את בתם מישראל לרומניה.

בנוסף קבע השופט כי מדובר במקרה טראגי וייחודי, ודרש לבחון את חוות דעתה של הבת עד לדיון הבא, שיתקיים ביום חמישי הבא.

בית המשפט קבע במהלך הדיון, כי לאור רגישות המקרה, הוא מעוניין בתסקיר של קצינת מבחן שתשוחח במהלך הימים הקרובים עם הבת. במהלך הדיון ציין השופט, כי המוסד הישראלי יכול היה ללמוד שיטות פעולה ממעשי ההורים.

יצויין, כי קביעת בית המשפט באה לאחר שבדיון הקודם ביקשו השופטים להגיש את חוות דעת ההורים, על פי תסקיר של קצינת מבחן.

עו"ד אבי לביא, המייצג את ההורים, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנו טענו שמדובר במשפט שלמה בעידן המודרני, ובית המשפט קיבל את העמדה שמדובר במקרה רגיש וייחודי. הוא אשר הציע לצדדים לחכות שבוע נוסף, עד לקבלת תסקיר לאחר שישוחחו ביחידות עם הבת ששוהה אצל המשפחה בבני ברק".

ומי עוד מעורב בפרשה?

אמש (ד), עשרה ימים לאחר החטיפה, דווחה המשטרה כי בפרשה מעורבים גם רופא בכיר, מנהל מחלקה בבית חולים בירושלים, שהיה שותף לניסיון החטיפה ואחיה של הצעירה. לפי החשד, הרופא נמלט לחו"ל.

השבוע הוגש נגד הורי הצעירה, בת 21, כתב אישום בגין הניסיון האלים לחטוף אותה לרומניה. כעת מודיעה המשטרה כי שני חשודים נוספים טרם נעצרו.

אחד מהם הוא מנהל מחלקה בבית חולים בירושלים, החשוד כי בשעת ערב מאוחרת הזריק לה חומר מטשטש, לבקשת האב ותמורת סכום כסף שקיבל ממנו. מבדיקת המשטרה עולה, כי הרופא טס לחו"ל זמן קצר לאחר המקרה, וכעת הוא דרוש לחקירה. לפי החשד, הרופא ביצע את המעשה בבית החולים.

המשטרה מנהלת מצוד גם אחרי אחיה של הצעירה, תלמיד ישיבה מירושלים, שלקח חלק פעיל בניסיון החטיפה, ומאז נעלמו עקבותיו.

כזכור, הצעירה הגיעה עם הוריה מלונדון לחגוג את חגי תשרי בישראל, ועל רקע ריב עימם עזבה אותם ועברה לגור אצל קרוביה בבני-ברק. ההורים טענו, כי למעשה היא נחטפה לבני ברק ואף הגישו תלונה על כך במשטרת ירושלים.

במקביל, בית המשפט לענייני משפחה נעתר לבקשתה להוציא נגדם צו הרחקה מהם. במהלך חודש אוקטובר ההורים ניסו לקחת את הנערה מאותם קרובים באופן פיזי, ניסיון שלא צלח.

לפני כשבועיים, לאחר הפשרת היחסים, אביה הציע לה להיפגש עימו בשעת ערב מוקדמת, וקנה לה מתנה.

בשלב מסוים הוא הורה לה להיבדק אצל רופא, או לחזור איתו ועם אשתו באופן מיידי לחו"ל. "נסעתי איתם באוטו לירושלים", שחזרה בפני קרוביה, "ופתאום קיבלתי מהם קולה. בתחתית הבקבוק היה משהו לבן ומריר. לא שתיתי והתחלתי לצעוק, עד שאחי עבר למושב האחורי וסתם לי את הפה בכוח ביד שלו. כאשר הגענו למרפאה בירושלים המשכתי לצעוק ולהתנגד, והרופא איים עלי שיאשפז אותי אם לא אפסיק".

בשלב זה הוזרקו לצעירה שלוש זריקות של חומרים מטשטשים, ומשם נסעו לנתב"ג. כאשר קרוביה מבני ברק הבחינו בחסרונה הם מיהרו לדווח על כך למשטרה.

הצעירה כבר הייתה עם הוריה על מטוס חברת התעופה הרומנית טארום, סמוך לשעה 01:00, דקות ספורות לפני ההמראה. היעד שנבחר נבחר בחופזה כחלק מהתכנית לעזוב את ישראל לאלתר. השוטרים הצליחו לעצור ברגע האחרון את הטיסה, לעצור את שני ההורים, ולהעביר את הצעירה לבית החולים שיבא בתל השומר. היא אושפזה שם מחוסרת הכרה וכשהתאוששה שחזרה בפני החוקרים את המסלול שעברה, והובילה אותם למקום אליו הובלה בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}