כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הקלון תם: שוקל שיבה לפוליטיקה?

האם משהו חדש מתרחש בזירה של דרעי? • אין ספק שרבים הם אלו השואלים את עצמם את השאלה הזו, אך בינתיים נראה כי אין לה מענה של ממש • כתבה שפורסמה השבוע ב'מעריב' פתחה מחדש את הנושא המסקרן והמאתגר: אריה דרעי –לאן?

מאחר והוא משתדל לשמור על שתיקה, מתחרים העיתונאים ביניהם בדבר מי ידברר טוב יותר את אריה דרעי, האיש מ"הוא זכאי". השבוע הכריז יצחק טסלר, ב'מעריב' את ההכרזה הבאה: "הקלון תם, שוקל שיבה לפוליטיקה".

יצאנו לבדוק, האמנם?

ובכן, מתברר כי למרות התנזרותו ממתן ראיונות לעיתונות, יצא מגדרו ביום שישי האחרון, עת דיבר בתוכנית "עונג שבת" של העיתונאית שרה ב"ק. על אף שניסה להבהיר כי הסכים לדבר על פרשת השבוע בלבד, נגרר גם לנושאים אחרים, במכוון או שלא במכוון. הוא סיפר כי לפני היכנסו לכלא הבטיח לו הרב עובדיה יוסף כי הנהגת ש"ס ניטלת ממנו כפיקדון וכי תוחזר לו עם היציאה מהכלא. ובכל זאת, למרות ההבטחה, הוא לא ביקש לממשה. ולמה? הוא הרגיש ש"אם יש אחרים שיכולים לעשות את העבודה הזאת – ואני לא מחויב לעשות את זה, אני אשב בבית ואלמד תורה".

ישאל השואל: איך, למרות הצהרתו הברורה כי החליט להעדיף את לימוד התורה על בקשה להחזרת המנדט, כותרת כתבתו של מביא הדברים היא "שוקל שיבה לפוליטיקה?" ובכן, הכתב אינו מצטט את מקורותיו, רק כותב כי "לאור גילו המתקדם של הרב יוסף שוקל דרעי לנסות ולהשתלט על ש"ס או לחילופין להקים מפלגה חדשה, אולם בשל העובדה שהבחירות לא נראות באופק, הוא איננו נוקט בשלב זה בצעדים מעשיים". מנין שאב את פרשנותו זו? סביר להניח כי כאשר מצטט כתב פוליטי פרשנות, הוא אינו מתבסס על חלומות הלילה שלו.

פנייה שלנו אל אחד ממקורביו של דרעי בשאלה: מתי תם הקלון? הולידה את התשובה: "לא יודע". נזכיר את העובדות: לאחר ששוחרר מהכלא נוהל באופן מהיר "התיק הציבורי" שלו, בבית משפט השלום בירושלים. ב-24 בספטמבר הוא זוכה מארבעה מתוך חמישה האישומים שהוגשו נגדו והורשע בעבירה אחת של הפרת אמונים. הוא נידון לשלושה חודשי מאסר על תנאי, שהסתיימו ב-24 לדצמבר. על פי חישוב זה תמה תקופת קלונו לפני כשבוע ימים. חישובו של כתב מעריב מעלה כי היא תמה השבוע, אך ההבדל לא קריטי.

מה באמת עומד דרעי לעשות? בניגוד לכתב 'מעריב' הנכבד, שסבור שהוא עומד להפציע מחדש, אנחנו סבורים אחרת. דווקא בשל פרשת אמסלם, בשנה שנתיים הקרובות, כך נראה, לא יעז איש בש"ס למרוד או לצייץ. מישהו רוצה להסתכן בדמעות חוזרות ונשנות של הרב? לדעתנו, כל עוד לא יקרא הרב לדרעי ויאמר לו: "קח את ראשות המפלגה", מה שרק נס גלוי ובלתי צפוי עלול לחולל, נצטרך להסתפק בראיונות "עונג שבת" יפים, אבל לא מעבר לכך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}