כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ש"ס מדיחה את אמסלם מוועדת החינוך • חשיפה

החבל מתהדק? ועדת החינוך קבעה דיון על "שיבוץ תלמידות חרדיות בסמינרים" • ההזמנות נשלחו, אבל שבוע לפני, בוטל הדיון • הסיבה: ש"ס מדיחה את היוזם • פרסום ראשון

עוד צעד של התנתקות. ח"כ אמסלם. צילום: יצחק לב ארי
עוד צעד של התנתקות. ח"כ אמסלם. צילום: יצחק לב ארי



"אחריות הרשויות המקומיות בשיבוץ תלמידות חרדיות שלא שובצו בסמינרים". זוהי כותרתו של הדיון החשוב שנקבע ליום שלישי הקרוב, ל' בכסלו, בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת, בראשותו של ח"כ אלכס מילר מ'ישראל ביתנו'.

הזמנות נשלחו למשתתפים הפוטנציאלים. בין היתר, הוזמנו נציגי משרד החינוך, משרד המשפטים, משרד הרווחה, מרכז השלטון המקומי, עיריית בני ברק, המועצה לשלום הילד, רשתות חינוך ועוד.

על פי התוכנית, אמורה הייתה הוועדה להסדיר, מבחינה חוקית, אחת ולתמיד את הנושא הבוער והכאוב.

נזכיר כי לפני מספר שבועות הייתה אמורה הוועדה להתכנס באותו נושא, כשאז עמדה על הפרק בעיית הסמינרים בעיר מודיעין עילית, בעיה שכמעט והגיעה לפתחו של בג"צ. ברגע האחרון, בעקבות לחצים שהופעלו על יו"ר הועדה דאז, זבולון אורלב מ'הבית היהודי', בוטל הדיון ויד נעלמת דאגה לשבץ באורח פלא כמעט את כל התלמידות שעדיין לא שובצו בסמינרים, לשביעות רצונן של התלמידות.

דיון חדש נקבע ליום שלישי הקרוב, ושוב, באורח הפלא, הוא נמחק. קו שחור על נושא הדיון הבהיר לנו כי אין ולא יהיה דיון שכזה, ובמקומו יידון נושא 'חשוב' אחר: השפה העברית – לציון 88 שנה לפטירתו של אליעזר בן יהודה.

עם כל הכבוד לאליעזר בן יהודה, 88 שנים הם לא ממש מספר עגול שראוי לכנס עבורו את הוועדה. אלא אם כן נוצר חור פנוי בדיוניה, באופן פתאומי, ואז, למה לא.

רבני ש"ס מגיעים לדיון שבו הוחלט להדיח את אמסלםצילום: רבני ש"ס מגיעים לדיון שבו הוחלט להדיח את אמסלם
רבני ש"ס מגיעים לדיון שבו הוחלט להדיח את אמסלם


יש מחליף?

בירור שערכנו מול אנשיו של מילר, יו"ר הוועדה, העלה כי יוזם הדין, מלכתחילה, היה ח"כ חיים אמסלם מש"ס. אלא שהאירועים האחרונים הביאו את ש"ס לצורך ליטול מידיו את ועדת החינוך.

שתי בעיות מהותיות נוצרו: 1. לא מחליטים ביום אחד מיהו המחליף. 2. כל מחליף, ולא משנה מי מח"כי ש"ס ייבחר, יישר קו עם הנהגת התנועה - ויעדיף לפתור את בעיית האפליה בבית פנימה, מבלי להוציא את הכביסה המלוכלכת בוועדת החינוך, כפי שגורסת אג'נדת השר אלי ישי.

אגב, ברשימה הרשמית של חברי הוועדה, כפי שהיא מופיעה באתר הכנסת, עדיין נמצא שמו של אמסלם.

עוד נוסיף כי אין בשלב זה אישור או הכחשה מתנועת ש"ס על ההדחה מוועדת החינוך.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}