כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בלב בני-ברק: 'כנסייה סודנית' • "צלם בהיכל"

בבניין מגורים, הוקמה כנסייה מאולתרת • השכנים מדווחים על סודנים ועובדים זרים המגיעים למקום כשלגופם בגדים לבנים – ומקיימים טקסים • פרסום ראשון

דלת ה'כנסייה'. צילומים: יעקב כהן, בחדרי חרדים
דלת ה'כנסייה'. צילומים: יעקב כהן, בחדרי חרדים

ההלם שפקד בשעות האחרונות (ד) את תושבי שכונת פרדס כץ ואת נציגי עיריית בני-ברק, לא ניתן לתיאור במילים.

הדירה הקטנה, השוכנת בבניין מגורים ברחוב ברוט 6 בשכונה, לא עוררה חשד מיוחד. רק לאחרונה הבחינו התושבים בסודנים ועובדים זרים המגיעים למקום לעתים תכופות מדי.

לאחר מעקבים ובירורים, נפל להם האסימון: בלב השכונה הבני-ברקית, הוקמה כנסייה מאולתרת, שבה מקיימים העובדים הזרים תפילות וטקסים שונים.

מדובר בעליית מדרגה בפגיעתם של הסודנים והזרים בשכונה המתחרדת.

לטענת עדי ראייה במקום, הסודנים ערכו לא פעם בדירה חתונות וטקסים אליהם הוזמנו כמות מצומצמת של אנשים, כדי לא לעורר את חשדם של התושבים.

אחד השכנים מספר בראיון וידיאו ל'בחדרי חרדים': "בעיצומה של השבת האחרונה, עצר מיניבוס בסמוך לדירה ופרק 12-14 זוגות. הם נכנסו מכניסה צדדית כשלגופם בגדים לבנים. הם הביאו איתם אוכל וערכו טקס כלשהו. סיפרו לי שגם ביום ראשון הם באו ועשו 'על האש'".

נימת זעזוע בוקעת מקולו של חבר מועצת העיר בני ברק, גדליהו בן שמעון, כשהוא מתבקש להגיב על החשיפה. "אני מתבייש שהגענו למצב כזה. אנחנו רואים ולמדים כמה כוחם מתעצם. זאת תעודת עניות לבני ברק שיש כנסייה בתוך שכונה חרדית.

"עד היום התייחסו לשכונה כמו אל בן חורג. אולי זה יעורר את כולם להילחם נגד התופעה ולפעול בעד צביונה היהודי של השכונה. חובה לערוך יום צום ותפילה. אני לא מבין איך הגיע הצלם בהיכל".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "הפנייה אודות העניין נעשתה אלינו לפני דקות ספורות. הערב יישלחו למקום פקחים של העירייה והעניין ייבדק".












תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}