י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

לא יאומן: החתול ששומר על השמנת הבדואית

קריאה לפטר את תא"ל דב צדקה מתפקידו כמנהל המו"מ מטעם המנהל האזרחי, עם האוכלוסייה הבדואית במרחב אדומים • לא תאמינו מדוע

צילום: קרינה קרן
צילום: קרינה קרן

קריאה להשעות מיד את תא"ל צדקה מתפקידו. בתחקיר מקיף שפורסם הבוקר (שישי) ב'מעריב' התברר שמנהל המו"מ עם הבדואים מטעם המנהל האזרחי, חבר פעיל בעמותה הממומנת על ידי האיחוד האירופי המקדם בניה לא חוקית לבדואים והשתלטות על המרחב.

בעקבות זאת, פורום עוטף ירושלים ותנועת רגבים שיגרו הבוקר מכתב דחוף לשר הבטחון ליברמן ולסגנו הרב אלי בן דהן, בדרישה להשעות לאלתר את תא"ל דב צדקה (פופי) מתפקידו כמנהל המו"מ מטעם המנהל האזרחי עם האוכלוסייה הבדואית במרחב אדומים.

בתחקיר שהתפרסם הבוקר בעיתון מעריב, ע"י העיתונאי קלמן ליבסקינד, עלו נתונים מדאיגים וחמורים ביותר בדבר חברותו של תא"ל דב צדקה (פופי) בעמותת הקרן לשיתוף פעולה אזורית של יוסי ביילין הממומנת ע"י האיחוד האירופי, כפי שחשף ארגון "פורום עוטף ירושלים".

במכתבם הם טוענים, כי האיחוד האירופי אשר מממן את העמותה בה חבר תא"ל צדקה, חרת על דגלו לסייע לאוכלוסייה הבדואית בהמשך התיישבותה הבלתי חוקית במרחב אדומים, ובין היתר, מממן, מעודד ואף בונה בעצמו או ע"י מי מטעמו, במודע ובמפגיע, ללא היתרי בניה ובניגוד לכל דין מבני מגורים לאוכלוסייה הבדואית על גבי אדמות מדינה ואדמות פרטיות באזור.


"חברותו של תא"ל צדקה מחד בעמותה אשר תומכות בריש גליי בהמשך התיישבותם הבלתי חוקית של הבדואים במרחב אדומים ומנגד תפקידו הבכיר בצוות המו"מ מטעם המנהל האזרחי עם הבדואים במרחב אדומים לפינויים מריכוזי ההתיישבות הבלתי חוקיים מהווה ניגוד עניינים מהחמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת", הם כותבים".

ח״כ מוטי יוגב הגיב: "הדברים כפי שפורסמו מטרידים ביותר, כאשר נציג רשמי של צבא הגנה לישראל,(גילוי נאות, גם חבר) שמונה על ידי מתאם הפעולות בשטחים, מחוייב לארגון פוליטי הנתמך על ידי האיחוד האירופי, הפועל באופן אקטיבי נגד המדיניות אותה נבחר להוביל, נגד מדיניות ממשלת ישראל. זוהי מציאות שצריכה להדיר שינה ממקבלי ההחלטות במדינת ישראל.

"בכוונתי לפנות לשר הביטחון וכן ליו״ר ועדת החוץ והביטחון בדרישה לקיים דיון דחוף לבירור העניין, על מנת למנוע מאויבנו את טרור הבניה הבלתי חוקית והשתלטות אויבנו על אדמות המדינה ביו״ש, כמעט ללא אכיפה של המינהל האזרחי. נפעל לחיזוק אחיזתנו בארצנו".
ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}