כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'המתמידים': בכיר חרדי ממשרד החינוך נעצר

פקיד חרדי בכיר באגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, נעצר בחשד למעורבות בפרשת 'הכוללים' • העביר שמות של אברכים לעמותות • מכחיש כי קיבל שוחד • פרוטוקול הדיון

הפשיטה על המתמידים. צילום: יוסי פורמנסקי
הפשיטה על המתמידים. צילום: יוסי פורמנסקי



התפתחות דרמטית בפרשת המתמידים: חוקרי מפלג ההונאה עצרו אתמול (ג) לחקירה את מאיר לוגסי, חרדי בן 47 מאשדוד, העובד כפקיד בכיר באגף מוסדות תורניים במשרד החינוך בירושלים, החשוד במעורבות בפרשת 'עוקץ הכוללים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הפקיד חשוד שנהג להעביר רשימות שמיות של אנשים שאינם מקבלים קצבה, מתוך המערכות הממוחשבות של משרד החינוך, וראשי העמותות רשמו את השמות שהעביר בעמותה שבבעלותם.

האיש נעצר והודה בהעברת השמות, אך הכחיש כי קיבל שוחד תמורת זה.

בשעה 9 הוא הובא להארכת מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופט קבע כי הוא יישאר במעצר עד מחר בשעה 2 בצהריים. לאחר מכן ישאר במשטרה לחקירה. בתום המעצר ישוחרר בערבות של 10,000 שקל.

עו"ד יאיר נהוראי, המייצג את החשוד, אומר ל'בחדרי חרדים': "ההסכמה על שחרורו מחר בשעה 14:00 תואמת את המציאות על פיה אין חשש אמיתי שמר לוגסי ייפגע בהליכי החקירה".

המשטרה: התקדמות בחקירה

במשטרה רואים בהודאת הבכיר התקדמות משמעותית בחקירה, שכן עד כה 'עצורי המתמידים' לא שיתפו פעולה עם החוקרים, ושמרו על זכות השתיקה.

החוקרים מאמינים, כי כעת יוכל הבכיר שעבד במשרד החינוך להוביל אותם אל קצה חוט בכל הקשור לראיות מבוססות וגיבוש כתב אישום נגד החשודים.

אתמול (ג) שוחררו חמשת העצורים החשודים בזיופי התעודות זהות למעצר בית בצפת. שם ישהו 15 יום בדירות שכורות. החשודים שוחררו תמורת ערבות כספית גבוהה והפקדת דרכון למשך חצי שנה.

ביציאה מבית הכלא המתינו לעצורים בני הקהילה, שקיבלו את פניהם לפני יציאתם ל'גלות' בצפון.

כזכור, לפני כ-10 ימים פשטה המשטרה על מוסדות 'המתמידים' בירושלים, בחשד לזיופים ורישומים כוזבים. במהלך הפשיטה של המשטרה נמצאו 1000 תעודות מזויפות, מכונות צילום והדפסה, מכונות ניילון, מכשירים ומסמכים נוספים.










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}