כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

משווקי העופות מאשימים: "משרד החקלאות הפך אותנו למחבלים ולגנבים"

אזהרות, הזמנות לשימוע וסגירת אתרי חלוקה. אלו חלק מהכלים איתם פועלים במשרד החקלאות, בראשות השר הדתי אורי אריאל, בכדי לנסות ולצמצם באופן שערורייתי את מנהג הכפרות • משווקים ל'בחדרי': "הפכו אותנו למחבלים" • בפנים: העדויות המלאות

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

משווקי העופות עבור מנהג הכפרות מאשימים כי משרד החקלאות פועל השנה להצר את צעדיהם ולמנוע מהם את פעילותם למען צרכני הכפרות, למרות שהם פועלים באישור וכחוק.

אברהם ברגר, אחד משווקי העופות החרדים המוכרים, שעובד בתחום למעלה מ-13 שנים, יוצא נגד הנהלים ה"בלתי מציאותיים", כלשונו, של משרד החקלאות, בשיחה עם "בחדרי חרדים" הוא אומר כי "הפכו אותנו למחבלים ולגנבים, משרד החקלאות משקיע משאבים אדירים רק בשביל לחפש אותנו ולגרום לנו להפסיק את מנהג הכפרות בעופות".

"אני משווק עופות לכפרות כבר 13 שנים", מספר ברגר, "ואני רוצה לצעוק ולהביע את זעקתם של רבים. אנחנו לא מחבלים, לא גנבים ולא מפירי חוק. הזעקה שלנו עולה שנה שלישית ברציפות, אבל השנה הזו הפכו אותנו לפושעים ולמפירי חוק ממש, וזאת למרות שפעלנו ביסודיות בכדי להמציא את כל האישורים הנדרשים מהגופים השונים".

"למרות הכל, לתדהמתנו הרבה, בהגיענו לקיים את מנהג הכפרות השנה, נראה שניתנו הנחיות להפוך אותנו לפושעים באמצעות הזמנות לשימוע וסגירות אתרי חלוקה, תוך כדי התעלמות מוחלטת ממצוקות השעה ואילוצי הזמן שניתנו לנו", טוען ל"בחדרי חרדים".

ברגר מציין כי "עובדים עמנו מוסלמים רבים שמשתאים לנוכח האכיפה המוגברת הזאת שלדבריהם - בחג הקורבן היא לא מגיעה לשליש ממה שאוכפים אותנו", מוסיף.

הוא מביא מספר דוגמאות, מ"הפעילות האינטנסיבית המוגזמת" של משרד החקלאות, לדבריו, במטרה לצמצם את קיום מנהג הכפרות בעופות, "אמש נסגרה שחיטת כפרות ברחוב שמואל הנביא בירושלים וכן נסגרה עמדת חלוקת כפרות ברחוב שמגר בעיר, בנוסף, צוות הפיצוח של משרד החקלאות זימן לשימוע משאית עם עופות לכפרות מכיוון שחרגה בשעתיים משעת החזרה למשחטה", מפרט ברגר.

"כמו"כ, הוא מוסיף כי "בבני ברק ניתנו אמש אזהרות לחסידות דושינסקיא ולישיבה נוספת בעיר, בנוסף, הגיע צוות פיצוח לקהילת 'חסידים' באלעד בשעה 11 בבוקר לאחר שקיבלו להפעלת שחיטה במקום ומשלא מצאו את פעילות השחיטה בשעה מוקדמת זו, צילמו את המקום ואת השלטים באמירה 'עוד נשוב'".

ברגר מוסיף לסיום: "מקרה נוסף אירע עם משווק גדול בב"ב שקיבל זימון טלפוני מאחד ממנהלי יחידת הפיצוח, שבה נאמר לו "אנחנו נצטרך להיפגש אחרי החג", וכל זאת מכיוון שלא איתר אותו באותה עת", לדבריו, "רגע לפני יום כיפור, אנחנו פונים למשרד החקלאות ולעומד בראשו, אנא, הסירו את המחסומים הלא הגיוניים הללו מאיתנו, ותנו למי שמעוניין לקיים את מנהג הכפרות כפי שאבותיו נהגו והניחו לו".

כזכור, וכפי שדווח ב"בחדרי חרדים", במקרה שאירע עם עופות שהיו בדרכן לחסידות בויאן בביתר – עבור קיום מנהג הכפרות, נאלץ ח"כ ישראל אייכלר לערב באופן אישי את שר החקלאות אורי אריאל, שהתערב ושחרר את המשאית שנעצרה על ידי עובדי המשרד.

תגובת משרד החקלאות טרם התקבלה.

צילום: דוד כהן






משרד החקלאות כפרות אורי אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}