כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

יוכשרו גיורי צה"ל? • הגר"ש עמאר: אפרוש מענייני הגרות

ביום ראשון מתכוון נתניהו להעביר את חוק גיורי צה"ל, ובש"ס מתכוננים לקרב • בשיחה עם 'בחדרי חרדים', רומז השר נהרי על פרישה • וגם: מכתבו של הרב עמאר לנתניהו

הגר"ש עמאר אצל הגר"ע יוסף
הגר"ש עמאר אצל הגר"ע יוסף



לאחר שמיצתה את כל ההליכים הדמוקרטיים העומדים לרשותה, עוברת ש"ס לצעדים הבאים בדרך לטרפוד העברתו של חוק גיורי צה"ל.

כזכור, העביר השר משולם נהרי ערר לוועדת השרים לעניני חקיקה והצליח למנוע בכך את העברת החוק לדיון במליאה. אילו לא ערער, היה החוק עולה לדיון כבר היום. נהרי הגיש את הערר רק לאחר שקיבל חוות דעת חד משמעית מהיועצת המשפטית, שתמכה בכך שהוא אכן יכול להגישו למרות שמדובר בערר על ערר (שהוגש בידי שר התיירות, סטס מסז'ניקוב). אלא שלמרות הדחייה מדיון במליאה, יעלה החוק לדיון בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון.

למרות מרווח הנשימה שהדחייה הזו נותנת לש"ס, עדיין מדובר בדד ליין צפוף ביותר. דוד רותם, מישראל ביתנו, צוטט היום שוב ושוב כשהוא בטוח בכך שנתניהו אכן יעביר את החוק הזה ויהי מה. בש"ס רוצים לקוות שהוא לא יפר את ההסכם הקואליציוני המפורש בנושא, ובכל זאת נערכים גם לקרב, אם יהיה צורך בו.

"מיד כשהבנתי שראש הממשלה נחוש בנושא וכי החוק עומד להיות מאושר במליאה כבר בשבוע הקרוב, פניתי אל הרב עמאר ויידעתי אותו בדבר", מספר השר נהרי ל'בחדרי חרדים'.

למרות שלכאורה הוא את שלו כבר עשה, הוא עדיין 'לא מרים ידיים'.

"צריך להבין", הוא אומר, ונשמע נחרץ ביותר, "שיש לנו הסכם קואליציוני עם הליכוד ובין הסעיפים קיים גם החוק הזה".

נהרי מסרב להתייחס להשלכות המעשיות של העברת החוק לגבי יציאה מהקואליציה או כל צעד אחר. "ש"ס תביא את הדברים בפני הרב עובדיה יוסף, והוא זה שיורה לנו את אשר נעשה", הוא מבהיר.

"מגמה ברורה להרס הדת"

הרב הראשי הספרדי, הגר"ש עמאר, לא טומן ידו בצלחת. ל'בחדרי חרדים' הגיע תמליל מכתבו החריף ששוגר לרה"מ נתניהו.

"הנה", כותב הגר"ש, "עתה נודע לי שכבודו אוחז בדרכו לאשר את החוק המנתק את הגירות בצה"ל מהרבנות הראשית לישראל, וכבר אמרתי לכבודו בע"פ וגם בכתב שאני מתנגד לזה בכל תוקף גם מחמת הזילות של החיילים וכו', ועוד יש בזה טעמים ונימוקים רבים וחשובים.

"ואני רואה שאין באישורו של חוק זה דאגה לחיילים המתגיירים כי אם מגמה ברורה של הרס הדת בישראל, שלא עשתה שום ממשלה בישראל.

"ואני מודיע בזה, שאם חלילה יאושר חוק זה, אני לא אוכל לטפל יותר בכל עניני הגירות, ולא אשא עוד אחריותם עליי".

דברים ברורים. לתשומת ליבו של נתניהו, שעלול למצוא עצמו בלי רב ראשי המטפל בגירות, אבל - וזה יכול להדאיג אותו הרבה יותר - גם בלי ש"ס.

הגר"ע העביר מסר לנתניהו

יממה לאחר שהוגש מכתוב של הגר"ש עמאר, פנו שרי ש"ס אל הגר"ע יוסף בשאלה מה לעשות. היה זה לאחר תפילת שחרית בביתו, כאשר ניצבו אצלו שלושת השרים: אלי ישי, אריאל אטיאס ומשולם נהרי וקיבלו מפיו מסר ברור להעביר לנתניהו.

בשלב זה, למרות הצהרותיה הברורות של ישראל ביתנו, עדיין לא ברור מה יעשה ראש הממשלה, אשר היסטורית עברו מעידה שהוא לא ממש עמיד בפני לחצים. השאלה הגדולה היא מי ילחץ יותר ואת מי הוא צריך יותר: ש"ס מול ישראל ביתנו. הקרב, כך נראה, די צמוד.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}