כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

דרמה בויזניץ': ההגרלה ההיסטורית - בוטלה

יממה לאחר שחשפנו את ההגרלה ההיסטורית בין האחים - האדמו"רים לבית ויזניץ' על הסידור של אביהם, מגיע מהפך דרמטי לא פחות: ביה"ד ביטל את ההגרלה • הנימוקים: בפנים

האמרי חיים מויזניץ'. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
האמרי חיים מויזניץ'. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

יממה לאחר 'הגרלת הירושה' ההיסטורית בויז'ניץ שנערכה אמש בין האחים האדמורי''ם מויז'ניץ וויז'ניץ-מאנסי בנוגע לסידורו הקדוש של האדמו''ר הסבא הקדישא בעל 'אהבת ישראל' זי''ע, אותו קיבלו כירושה מאביהם ה'אמרי חיים' זי''ע, בה זכה האדמו"ר מוזיניץ' מונסי, מגיעה תפנית דרמטית לא פחות בפרשה.

בהגרלה דרמטית: תם מאבק הירושה בויז'ניץ

לאחר ההגרלה ההיסטורית, התעוררה שאלה הלכתית שהובאה בפני בית הדין של החסידות: "עד עכשיו", טענו העותרים, "הירושה התחלקה חצי בחצי. חפץ כנגד חפץ. וכך, חולקו כל החפצים שנותרו לאחר מיטת האב. הדבר היחיד שלא חולק בירושה, היה הסידור של ה'אמרי חיים' שנגנב מהבית, לאחר פטירת האב.

לאחר הגניבה, תלו האדמו"רים שלטים בבתי המדרש של החסידות, כי אין מחילה למי שגנב את הסידור.

כשנה לאחר תליית המודעה, חזר הסידור באורח פלא, לבית האדמו"ר האמרי חיים. האחים דיברו בינהם וסיכמו כי בסידור יתחלקו חצי בחצי. כלומר: שנה יהיה הסידור בישראל ושנה בבית האדמו"ר במונסי.

לאחר עריכת ההגרלה, טוענים אנשי האדמו"ר מוזיניץ', נוצר מצב שלאח ממונסי ישנה עדיפות גדולה בחלוקת הרכוש, זאת לאור העובדה שהוא מקבל את הסידור מבלי לתת שום דבר בתמורה. ויתירה מזו, לדברי העותרים האדמו"ר מויזניץ' כלל לא הסכים לעריכת ההגרלה, ולא נשאל על כך מפאת חולשתו, מה שמעמיד בספק את ההגרלה ותוצאותיה.

לאחר שמיעת הטענות, החליט כאמור בית הדין של החסידות להחזיר את ההסדר לקדמותו. הסידור ימשיך להיטלטל בין מונסי לבני ברק.

ובא לציון גואל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}