כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

לעיריית תל אביב לא מפריע שהמסיון מחלק עלונים

דרישה מראשי הערים בישראל: לנצל את החוק העירוני 'שמירת סדר וניקיון', האוסר פיזור או חלוקת מודעות במקום ציבורי, בכדי למנוע את תעמולת המיסיון

מסיונרים בפעולה
מסיונרים בפעולה

דרישה מראשי הערים בישראל: לנצל את החוק העירוני 'שמירת סדר וניקיון', האוסר פיזור או חלוקת מודעות במקום ציבורי, בכדי למנוע את הדרך הנפוצה של ארגוני המיסיון בתעמולת המונים וחלוקת עלונים ומודעות ברחובות הערים.

במכתב שנשלח לראשי הערים נכתב: "אחת מן הדרכים הנפוצות ביותר של ארגוני המיסיון בתעמולת המונים הינה חלוקת עלונים בתפזורת ברחובות הערים. המיסיונרים מפזרים אלפי עלונים במקומות ציבוריים, מדרכות, כבישים, כיכרות ציבוריות, גני משחקים וכיוצא בהם. בכך צדים נפשות רבות מעם ישראל".

במסגרת החוק, אם יחלקו פעילי המיסיון מודעות וחוברות ברחובות העיר, יצטרכו רשויות האכיפה לנקוט בצעדים מתאימים, כולל הטלת קנסות והעמדה לדין.

המכתב שנשלח לראשי הערים נפל על אוזניים קשובות.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נענה לבקשה. גם סגן ראש עיריית רמת- גן, אביהוא בן משה, כותב: "אכיפה זו תתבצע מול כל גורם שיפר את החוק. אטפל בה באופן אישי".

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול הבהיר כי הוא מטפל בעניין במלוא החומרה.

אולם למרות שרשימה ארוכה של ראשי ערים רבים נענו לבקשה, והבטיחו לטפל בנושא, עיריית תל- אביב יפו, סירבה להיענות לפנייה.

בתשובה ששלח עו"ד בועז בהרב נאמר בזלזול, "אנו מכירים בחסידי ברסלב שמפיצים דברי דת ברחבי העיר ונהנים מחופש פעולה וביטוי. גם אם היינו נתקלים בתופעה של חלוקת מודעות (להבדיל מעלונים), ספק רב אם היינו אוכפים את סעיף 11 הנ"ל בשל עקרון חופש הביטוי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}