כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

תקדים: 9 שנות מאסר למיידה אבנים שפצע ישראלית

ביהמ"ש הצבאי לערעורים החמיר בעונשו של פלסטיני שיידה בשנת 2007 אבנים לעבר רכב ישראלי סמוך לאפרת, וגרם לאישה ישראלית לאובדן התחושה בפניה, לאיבוד חושי הטעם והריח ולפגיעה בראייתה ובשמיעתה

ידוי אבנים. צילום: ארכיון
ידוי אבנים. צילום: ארכיון

בית המשפט הצבאי לערעורים קיבל השבוע את ערעור התביעה בעניינו של קטין שהורשע ביידוי אבנים בכניסה הצפונית ליישוב אפרת, אירוע שגרם לפציעתה של אזרחית ישראלית. מחמד אלוחש, תושב הכפר אלחדר שבאזור גוש עציון, הורשע בכך שהיה חלק מחוליית צעירים ששמה לעצמה למטרה לפגוע באזרחים ישראלים.

באירוע אחר השתתף בזריקת בקבוקי תבערה ואבנים לעבר רכבים ישראליים, מהם לא נגרמה פגיעה. באירוע השני, שהתרחש בשנת 2007 והיה מרכזי בכתב האישום, יידו אלחוש וחבריו אבנים לעבר כלי רכב ישראליים בסמוך לכניסה הצפונית ליישוב אפרת. אחת האבנים שנזרקו פגעה בפניה של נהגת רכב וגרמה לה לפציעה חמורה, לפגיעה בראייתה ובשמיעתה, לאובדן תחושה במחצית פניה ולאיבוד חוש הריח וחוש הטעם.

במשפטו של המערער גזר עליו ביהמ"ש יהודה שש שנות אמסר לריצוי בפועל מאסר מותנה, קנס ופיצוי לנפגעת בסך 18,000 ₪. על גזר הדין זה הן התביעה והן ההגנה ערערו.

בערעור דרשה התביעה הצבאית להחמיר בענישה לנוכח חומרת המעשים ותוצאותיהם הקשות. מנגד, ביקשה הסנגוריה להקל בעונש תוך התחשבות בעובדה שהמערער היה קטין בעת ביצוע העבירות. כן ביקש הסנגור להתחשב בפיצוי הכספי המשמעותי שנקבע. בית המשפט הצבאי לערעורים החליט להחמיר בעונשו של המערער וגזר עליו תשע שנות מאסר לריצוי בפועל ללא התערבות ביתר סעיפי הענישה.

בית המשפט קבע: "מדובר במעשים חמורים ביותר אשר מחייבים תגובה עונשית קשה ומרתיעה". עוד ציין בית ביהמ"ש כי אלוחש היה אמנם קטין מאחר שהאירוע בוצע חמישה ימים לפני שמלאו לו 18 שנים, אולם מאחר שהיה על סף בגירות ניתן להשתכנע כי אלוחש היה מודע לחומרת מעשיו ולסיכון הטמון בהם.

בית המשפט לערעורים התייחס לפציעתה הקשה של הנהגת שנפגעה מן האבן באומרו: "הכל יסכימו כי פציעתה הקשה של הנוסעת, הסבל והכאב אשר היו מנת חלקה, תהיה כנסיבה לחומרה כמו גם העובדה כי סבל וכאב זה אינם מנת חלקה של הנוסעת בלבד, אלא אף של משפתחה והם סובלים זאת עמה יום-יום שעה-שעה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}