ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בעיניים שלהם: כך סיקרו האוקראינים את ראש השנה באומן

ערוץ הטלוויזיה האוקראיני "Hromadske.tv.Cherkasy" מגיש כתבת מגזין, המסקרת את הגעת עשרות האלפים לקברו של רבי נחמן באומן • צפו

בעיניים שלהם: כך סיקרו האוקראינים את ראש השנה באומן

הנסיעה לראש השנה באומן כבר מזמן אינה נחלתם הבלעדית של חסידי ברסלב. בכל שנה עולה בהתמדה מספר הנוסעים לאומן, הן מישראל והן משאר הריכוזים היהודים בעולם. השנה, לפי הדיווחים, המספר נסוב סביב ה-60,000 איש, מה שמציב את אומן בראש השנה כיעד אליו מגיעים הכי הרבה יהודים.

התופעה המדהימה לא נעלמת מעיניה של התקשורת המקומית, ובכל שנה מגיעים לאומן עשרות צוותי צילום המסקרים את העלייה הגדולה לעיר הממוקמת במחוז צ'רקסי. בין שלל הצוותים, גם ערוץ התקשורת המקומי Hromadske.tv.Cherkasy הגיע לאומן, והכין כתבה כיצד המקומיים מקבלים את התופעה.

(צילום: https://www.facebook.com/hromadske.tv.cherkasy/)
כך סיקרה הטלוויזיה האוקראינית את הנסיעה הגדולה לאומן


בכתבה נכתב כי 450 שוטרים מקומיים ו-15 שוטרים ישראלים אבטחו את האירוע המורכב שעבר ללא תקלות מיוחדות.

"יהודים רבים, ובעיקר חסידי ברסלב, רואים זאת כחובה לבקר לפחות פעם אחת בחיים בקברו של רבי נחמן, מנהיג רוחני חסידי וקדוש", נאמר בכתבה. "בנוסף, הם מאמינים כי במידה ויפקדו בראש השנה את קברו, הדבר יועיל עבורם לשנה חדשה ומבורכת".

הערוץ אף מצטט חסידי ברסלב איתם שוחח: "רבי נחמן מברסלב איננו דמות קדושה רק עבור יהודים. המסר העיקרי שלו לגויים הוא כי אם יקיימו את 7 מצוות בני נח, הם יהיו מוסריים יותר וטובים יותר. כאשר שוחטים בהמה יש לעשות זאת בסכין כשרה, ובכך אנו משחררים את הנפש האנושית מגופה של החיה. זו גם הסיבה שאנו תוקעים בשופר בראש השנה: לזכור את עקידת יצחק, בכך שאנו משתמשים בקרנו של האיל, שנשחט במקומו".

לסיום, מספר הכתב לקוראיו כי "מטרת החג בכלל והנסיעה בפרט היא ליצור אחדות בעם ישראל בכך שמגיעים לאומן כל סוגי האנשים, ותקוותם הגדולה היא להצליח ולשמר את האחדות על פני כל ימות השנה".

קישורים:
לידיעה במקור
אומן אוקראינה ראש השנה ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד