כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בלגיה אמרה את דברה: הרב שיף נבחר לאב"ד

קהילת 'מחזיקי הדת' בבלגיה בחרה ברב אהרון שיף, רב בית המדרש אלכסנדר בעיר כמי שישמש כרב בעיר ואב"ד לקהילה וישב על כסאו של הגר"ח קרייזוירט זצ"ל

ראשי הקהילה במהלך הבחירות
ראשי הקהילה במהלך הבחירות

הציבור החרדי בבלגיה אמר פה אחד את דברו: קהילת 'מחזיקי הדת' בבלגיה בחרה ברב אהרון שיף, רב בית המדרש אלכסנדר בעיר כמי שישמש כרב בעיר ואב"ד לקהילה.

סה"כ הצביעו בקליפות 500 איש, מתוכם 458 איש בעד, 34 מהם נגד.

הבחירות בעיר התקיימו לאחר שנים ארוכות בהן לבני הקהילה לא הייתה דמות רבנית רשמית שישמשה אותם בסוגיות שונות וחשובות שהיו על סדר היום.

בבחירות היו רשאים להשתתף 1238 חברי הקהילה, המשלמים דמי חבר, כאמור, רק 500 איש מתוכם הלכו והצביעו בקלפיות, כשהאפשרויות היו 'בעד' או 'נגד' הרב שיף.

"התחושה מדהימה", אומר אחד התושבים ל'בחדרי חרדים'. "תקופה ארוכה לא הייתה דמות רבנית חשובה ששימשה את בני הקהילה, כעת אני מאמין שרבים מבני העיר המשתייכים לקהילה שמחים על הבחירה".

בראשית השבוע נפתחו הקלפיות בכינוס גדול בו נאמו ראשי הקהילה ורבנים נוספים שתמכו בהצבעה ברב שיף.

הרב שיף נחשב לאהוד בקהילה החרדית בעיר. הוא הגיע לעיר לאחר נישואיו עם ילידת אנטוורפן. הוא חסיד בעלזא ואף כיהן כר"מ בישיבה טרם מונה לרב בית-הכנסת של חסידות אלכסנדר בעיר. מכריו מספרים על אדם פיקח ונואם בחסד עליון.

הרב שיף עצמו, העדיף לברוח מההמולה האופפת את ימי הבחירות ושהה בימים האחרונים בישראל. בסוף השבוע נכנס להתייעצויות בבתיהם של רבנים ואדמו"רים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}