ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

מיוחד: מי יחליפו לפני התיבה את 3 ראשי הישיבות שנפטרו השנה

לאחר פטירת 3 ראשי הישיבה - מרנן הגאון רבי אריה לייב פינקל, הגרד"צ קרלינשטיין והגרמ"מ חדש - ששימשו כשליחי ציבור בימים הנוראים בישיבותיהם, בהיכלי הישיבות מצפים לדעת מי יחליפם לפני התיבה • 'בחדרי' עם כל השמות

הגרמ"מ חדש הגר"א פינקל והגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל. צילומים: בחדרי חרדים
הגרמ"מ חדש הגר"א פינקל והגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל. צילומים: בחדרי חרדים

בהיכלי הישיבות נוצר השנה מחסור בבעלי תפילה עקב פטירתם של מרנן ראשי הישובת - הגאון רבי אריה לייב פינקל ראש ישיבת מיר ברכפלד, הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין ראש ישיבת גרודנא והגאון רבי משה מרדכי חדש ראש ישיבת אור אלחנן זצ"ל - כולם שימשו בעלי תפילה בישיבתם וכעת, עם פטירתם בשנה שחלפה, נוצר וואקום וכולם רוצים לדעת מי ימלא את מקומם וחסרונם הגדול.

ערב ראש השנה תשע"ז, 'בחדרי חרדים' יצא לבדוק מי אלו שעומדים להחליף את ראשי הישיבות זצ"ל בתפקיד החשוב.

מיר ברכפלד
באמירת הסליחות מילא את מקומו של רבי אריה זצ"ל הגאון רבי נועם אלון, ראש הישיבה. בבוקר השני של ראש השנה יתפלל לפני העמוד המשגיח, הרב אליהו גודלבסקי, שהיה מתפלל תמיד ביום הראשון במקום הבן של רבי אריה זצ"ל - רבי חיים זאב - שנמצא בשנת האבל.

בישיבת מיר בירושלים, שם שימש רבי אריה זצ"ל חזן, יחליפו השנה באופן זמני הגאון רבי נחמן ליוואויץ, לאחר שבנו הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל נמצא בשנת האבל על אביו ולא יכול לגשת לפני התיבה.

גרודנא אשדוד
בתפילות המוספין של ראש השנה ובתפילת 'נעילה' ביום הכיפורים, בהן היה ניגש הגרד"צ זצ"ל לפני העמוד, מחליפו תלמידו המובהק, הגאון רבי אבינועם אנסבכר, ר"מ ישיבת 'מעגלי צדק', שעוד בחייו מונה על ידי הרב קרלינשטיין לשמש כחזן בישיבה לאחר שנחלש. במשך השנים, מידי ערב ראש השנה, היה יושב עם הגרד"צ זצ"ל עם תלמידו בביאור כוונות ונוסח התפילה.

ביום כיפור בתפילת "כל נדרי", אז גם היה ניגש הגרד"צ זצ"ל, יחליפו השנה הרב הגאון רבי מיכאל שטרנפלד, שהינו גם כן בעל המוסף ביום הכיפורים.

'אור אלחנן'
מידי שנה היו מגיעים מאות בוגרי הישיבה לשמוע את קולו של רבי משה זצ"ל, השנה יחליף את רבי משה זצ"ל, בנו, ראש הישיבה הגאון רבי חיים אריה, שלמרות שנת האבל יגש לפני התיבה, לאחר שקיבל היתר הלכתי, בגלל "צורך רבים".

על רקע השמועה‏ נרשמה התרגשות גדולה והיערכות בישיבה. הגבאים בישיבה מסרו שלאחר השמועה כי ראש הישיבה יהיה הש"ץ, יש ביקוש גדול למקומות בהיכל הישיבה מהבוגרים ומהתלמידים, ולכן שוקלים להוריד את הדלתות ולהוסיף עוד 80 מקומות בלובי הכניסה, זאת לאחר שגם כך מגדילים כל שנה את בית המדרש לימים הנוראים ומוסיפים עוד כ-300 מקומות. לתפילת שחרית יגש השליח ציבור הקבוע, רבי יוסף חדש, אחיו של רבי משה מרדכי חדש זצ"ל.
הרב פינקל הרב קרלנשטין הרב חדש בעלי תפילות ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}