כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המינוי של שמחיוף • ומי מתבכיין עכשיו?

התנועה לאיכות השלטון: "מינויו של שמחיוף לתפקידים בכירים, ובייחוד לתפקיד שמילא בעת 'פרשת הוילילנד', מהווה פגיעה קשה באמון הציבור" • האם ברקת ייכנע ללחצים?

הסגן מעורר סערה. שמחיוף
הסגן מעורר סערה. שמחיוף



מינויו של אלי שמחיוף לסגן ראש עיריית ירושלים, מצליח לעורר את זעמם של אישים, בפרט כאלה שאינם רואים בעין טובה את ישיבתו של אדם חרדי בתפקיד כה חשוב.

אחרי אומ"ץ, מגיע תורם של אנשי התנועה לאיכות השלטון.

התנועה פנתה הבוקר (ב) לראש העיר ניר ברקת ולחברי מועצה שונים בעירייה לפעול להשהות את המינוי ולא לאפשר לשמחיוף לשמש בתפקיד עד לקבלת החלטת התובע בעניינו בכל הקשור לחשדות בפרשת 'הולילנד'.

"המשטרה המליצה להעמיד לדין את מר שמחיוף במעורבותו בפרשה זו", כותבים ראשי התנועה ורואים בנימוק זה כסיבה טובה מספיק להשהייתו.

עו"ד אורי אפלבום מהתנועה לאיכות השלטון מציין במכתב כי שמחיוף הינו "אחד החשודים העיקריים בפרשת 'הולילנד', מפרשות השחיתות הקשות ביותר אשר נחשפו במדינתנו מאז ומעולם".

בנוסף מציין אפלבום כי היועץ המשפטי של העירייה וגם מבקרת העירייה, המליצו שלא למנות את מר שמחיוף לתפקיד סגן ראש העירייה.

"כל עוד אין הכרעה סופית בעניינו, מינויו של מר שמחיוף לתפקידים בכירים במגזר הציבורי, ובייחוד לתפקיד אותו מילא בעת 'פרשת הוילילנד', מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בשירות הציבורי ובנבחריו, אשר לא ניתן ולא ראוי לאפשר, ומגיעה לכדי חוסר סבירות קיצוני".

לאור כל זאת, מבקשת התנועה להשהות את המינוי באופן מיידי.

יחשוב פעמיים? ברקתצילום: יחשוב פעמיים? ברקת
יחשוב פעמיים? ברקת


"לפתח את עיר הבירה"

למרות המכתבים שזורמים ללשכתו של ברקת בימים האחרונים, נראה כי שמחיוף ימשיך לשמש בתפקיד.

אתמול (א) לאחר פנייתם של ארגון אומ"ץ לעיריית ירושלים מסרו מקורביו של ברקת כי "ראש העיר קיבל החלטה למנות את שמחיוף לראשות העיר. הוא קיבל את הפניה, אך אינו מתכונן לפעול על פי תכתיבים של עמותות הפועלות מחוץ לעירייה. ראש העיר ימשיך לעשות הכל בכדי להרחיב ולפתח את עיר הבירה על פי צרכיה".

האם הלחצים יגרמו לברקת לחשוב פעמיים? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}