כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עצורי 'המתמידים' ישוחררו • התנאים: גלות וערבות

מו"מ קדחתני בין נציגי המשטרה לעו"ד עצורי המתמידים • מסתמן: שחרור בערבות של 50-100 אלף ש"ח וגלות • וגם: למה הציגו החוקרים תדפיסים מ'בחדרי חרדים'

הפשיטה על המתמידים. צילום: יוסי פורמנסקי
הפשיטה על המתמידים. צילום: יוסי פורמנסקי

אירועי הימים האחרונים הורידו את 'פרשת המתמידים' מסדר היום הציבורי. בעוד מליוני מסמכים מסווגים מוצאים את דרכם לרשתות התקשורת השונות, נראית פרשת המתמידים כמשחק ילדים עלוב.

אך הרחוב החרדי עדיין רותח. השמועות והספקולציות ממשיכות להילעס עד תום, ושמות של ראשי ישיבות שונים משורבבים לאירוע. אחד מראשי הישיבה ששמו שורבב לאירוע, נמצא בכלל בימים אלו בחו"ל, אך היה מי שידע לספר כי הוא יושב עמוק בתוככי חדרי החקירות במגרש הרוסים.

אם יש שמועות, למה צריך עובדות, שאל המשורר וצדק.

מחר (ג') בשעות הבוקר המוקדמות, אמור להיפתח דיון בנושא הארכת מעצר חמשת החשודים, היושבים מאז תחילת שבוע שעבר, בבית המעצר במגרש הרוסים.

על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', בשעות אלו יושבים עורכי הדין משני הצדדים בנסיון להגיע להבנות שיביאו לשחרור החשודים כבר מחר בבוקר.

על פי המידע שבידינו, העצורים ישוחררו ויחוייבו לצאת לגלות לאזור צפון הארץ, ולשים ערבות ערבות של בין 50 ל-100 אלף שקלים עבור כל אחד מהחשודים.

חמשת החשודים הנמצאים כבר שבוע וחצי במעצר, מסרבים לשתף פעולה עם החוקרים, ובמשך ימי המעצר לא דיברו אף מילה, וסירבו לענות על השאלות שהופנו לעברם.

את ערבות הענק לשחרורם, כמו גם את הוצאות המוסדות בתקופה הקרובה, נטל על עצמו איש העסקים הירושלמי, רובה קרויזר. קרויזר, ששמע כי עמותות המתמידים הוקפאו, הודיע כי בחודשיים הקרובים כל ההוצאות עליו. חלק מההוצאות, כאמור, זהו תשלום הערבות לחמשת העצורים.

ומילה אחת לסיום: במהלך החקירות, הציגו החוקרים לנחקרים דפים מצולמים מתוך פורום 'בחדרי חרדים'. החוקרים הראו לנחקרים כי הציבור שלהם הפנה להם עורף, ומוטב שיודו ויקבלו עונש מופחת.

בסופו של דבר, הנחקרים לא התשכנעו, אך מכאן משוגרת האזהרה: חכמים, היזהרו בדבריכם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}