כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אשדוד סוערת שוב: אבידן הודח מתפקידו

לאחר 'סערת הכתובות' בעיר אשדוד, מגיע תורו של העסקן הש"סי, יהודה אבידן, לחטוף: בית המשפט החליט להדיח אותו מתפקידו כמנכ"ל החברה לפיתוח • הנימוקים: בפנים

יהודה אבידן, צילום: אשדוד ניוז
יהודה אבידן, צילום: אשדוד ניוז

"יהודה אבידן כבר אינו משמש כמנכ"ל לפיתוח אשדוד", כך מציינת שופטת בית הדין לעבודה בעתירה שהוגשה נגד מינוי למנכ"ל החברה לפיתוח אשדוד.

התובעים בעתירה ביססו את עיקר טענתם על כך שאבידן הורשע בפלילים ובעבירה יש עימה קלון, כך שהוא לא יכול לשמש מנכ"ל. יחד עם זאת, בית המשפט מחליט להחזיר את המכרז לוועדת המכרזים ולדון מחדש במועמדים הסופיים של המכרז, תוך שהוא מותח ביקורת נוקבת על העותרים בעצמם.

בחודש ספטמבר נבחר יהודה אבידן לתפקיד. כחודש לאחר מכן פנו עיתון השבוע באשדוד, עו"ד בני חדד ואחד המתמודדים במכרז, עו"ד ישראל אברהם.

הבקשה הייתה לצו מניעה זמני וכן לביטול המכרז וזכייתו של אבידן במכרז. לטענת התובעים, אבידן לא היה כשיר להתמודד במכרז, עקב הרשעתו בעבר בפלילים וכן בשל תוארו האקדמי של אבידן, שלטענתם אינו עומד בתנאי הסף.

בית הדין קיבל חלקית את העתירה. השופטת יעל אנגלברג לא נענתה לבקשת התובעים לבטל את המיכרז ולקיים מכרז חדש לתפקיד.

בהחלטתה קבעה השופטת שועדת הבחינה תחזור ותתכנס על מנת שתקיים דיון , תשקול את הדברים בשנית, תקבע את מועמדיה הסופיים ותנמק את החלטתה. לאחר קבלת החלטה מנומקת של ועדת הבחינה יחזור ויתכנס הדירקטוריון, יקיים דיון ענייני וינמק את החלטתו.

באשר לטענות התובעים לכשירותו של אבידן, כותבת השופטת בפסק הדין: "אין לקבוע כיום שבמעשיו של אבידן שבגינם הורשע לפני למעלה משש שנים דבק קלון ודין טענת התובעים בעניין זה להידחות". בהקשר לטענה שתוארו האקדמי של אבידן אינו מאפשר לו להתמודד במכרז, מציינת השופטת כי "אין דופי בכשירותו של אבידן לתפקיד".

בפסק הדין מציינת השופטת: "אין לראות את העיתון כ"עותר ציבורי", העומד על המשמר ומגן מפני פגיעה באינטרסים הציבוריים של תושבי העיר אשדוד, ויש לקבוע כי העיתון אך משמש כסות שמאחוריה עומד לא אחר מאשר מר נאור גלילי, על האינטרס הפרטי שלו.

בסיכום פסק הדין, מציינת השופטת את הפגמים שנפלו במכרז: חברי הועדה לא פעלו לקבלת חוות דעת משפטית מסודרת המכשירה את מר אבידן לתפקיד. וועדת הבחינה לא נימקה את החלטתה. פרוטוקול וועדת הבחינה לא הובא בפני הדירקטוריון. מר אבידן נמנע מלציין שכיהן כדירקטור במנופים פיננסים. ועדת הבחינה והדירקטוריון נמנעו מלקיים דיון אמיתי ומהותי בשאלת כשירותו של מר אבידן. חברי הדירקטוריון קיבלו החלטתו על סמך תשתית חסרה ולא מנומקת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}