כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

פרשת ברגר: הורשע בתשלום לעובדים בשחור בלבד

הסדר טיעון בחקירתו של מנהל מוסדות לעלוב, שהודה בסיוע לעובדיו להעלים מס בסכום כולל של כמיליון שקל, וירצה מעט פחות משנה מאסר בתוספת קנס כספי

ברגר
ברגר

יותר מ-4.5 שנים אחרי שנעצר ונחקר, ולמרות שורה של טענות כספיות שהועלו כלפיו, הוסכם במסגרת הסדר טיעון כי יענקי ברגר, שכיהן כמנהל עמותת 'וזאת הברכה' שהפעילה שני תלמודי תורה (לעלוב ותפארת התורה), גני ילדים, בית ספר וכולל – עמד לדין על אישום אחד בלבד, שעיקרו, סיוע להעלמת מס לעובדיו במסגרות הללו.

על פי כתב האישום המתוקן שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', "בין השנים 2002- 2010, העמותה בראשות ברגר ובהוראתו, פיצלה את משכורותיהם של עובדיה לשתי המחאות או יותר, וזאת במטרה להפחית את חיובי העמותה והעובדים בתשלומים בשל שכר עובדי העמותה. העמותה שילמה לעובדיה משכורות שרק חלקן דווח לרשויות המס, כך שבפועל משכורתם עלתה בהרבה על המשכורת המדווחת. המוטבים בהמחאות הנוספות היו לעתים העובדים עצמם ולעתים אנשים אחרים. כתוצאה מכך, נוצר בין השנים 2002-2010 הפרש בין הסכום עליו דווח כדין לרשויות המס ובין הסכום ששולם בפועל כשכר, בסך 4,000,000 ₪, וכמיליון ₪ נגרעו מקופת המדינה".

בשל כך, יטענו הצדדים לעונש של 15 חודשי מאסר, בניכוי כארבעה חודשים על התקופה בה היה באיזוק אלקטרוני ובמעצר, ובסך הכול 11 חודש בפועל לפני ניכוי שליש.

ברגר גם ישלם קנס בסך 171,976 ₪. בנוסף, כספי העמותה על סך 624,024 התפוסים בידי המדינה ישמשו לתשלום חובותיה מכל מין וסוג שהוא לרשויות המס. ככל שיוותר עודף, לאחר התשלום לרשויות המס, הוא יחולט לטובת המדינה.

הסיכום הושג ונחתם היום (ג) בין הפרקליטות ובין הנאשמים באמצעות בא כוחם עו"ד דבורה אטיה.
יענקי ברגר מאסר עמותה לעלוב קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}