כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

לינץ' בוויליאמסבורג: "כי הוא יהודי" • וידיאו

לראות ולא להאמין: יואל ויינברגר, בן 26, מורה בחיידר מוויליאמסבורג, הותקף בצורה קשה בידי שלושה צעירים - שהותירו אותו עירום ברחוב • צפו בוידאו המזעזע

יואל ויינברגר בבית החולים
יואל ויינברגר בבית החולים


לראות ולא להאמין: יואל ויינברגר, אברך בן 26, תושב שכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, הותקף בצורה קשה בערב חג ההודיה האמריקני בידי שלושה צעירים שפגעו בו רק בגלל היותו יהודי.

מספר ימים לאחר המקרה, ויינברגר עדיין שוכב בבית החולים, כשעיניו נפוחות והוא מתקשה לפתוח אותן. הרגל והלסת שלו נשברו - מה שמקשה עליו להוציא מילה מפיו.

"אני בטראומה" - אלו המילים היחידות שהצליח ויינברגר להוציא מפיו.

הכל החל כאשר בשעה 19:30, ערב חג ההודיה, סיים ויינברגר את תפקידו כמחנך בחיידר שכונתי - ויצא רגלית לכיוון ביתו. בדרך הוא עצר בשדרת אריסון, בלוק אחד לפני ביתו, שם ניגשו אליו שלושת הצעירים, שכל מטרתם הייתה לפגוע בו בגלל זהותו היהודית.

מכר המשפחה, העסקן חובב התקשורת יצחק אברהם, סיפר לרשת הטלוויזיה CBS על אשר אירע בזירת האירוע: "הוא הציע להם בהתחלה את הארנק שלו, יחד עם כל הכסף, אבל כל מה שהם רצו זה לפגוע בו. הלבוש החסידי, הכובע, נקרעו על ידם לגזרים. הם השאירו אותו ללא לבוש במרכז הרחוב".

מצלמות האבטחה שהיו במקום לא הצליחו ללכוד את האירוע. אולם המשטרה בודקת אפשרות כי מצלמת אבטחה של סניף השכרת הרכב, הממוקם בסמיכות קלטה את התוקפים.

במשטרה המקומית אומרים, כי לעת עתה החיפוש אחר החשודים בתקיפה נתקל בקשיים, כיוון שויינברגר מצהיר כי אינו יכול לזהותם, בשל החושך ששרר ברחוב. בנוסף, ויינברגר, מתקשה לשוחח עם החוקרים בגלל מצבו הרפואי הירוד.

יחד עם זאת, התוקפים גנבו את מכשיר הסלולאר של ויינברגר, מה שמשאיר למשטרה קצה חוט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}