י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אראל מרגלית, מה עם החרדים?

שרגא הופמן נקלע לטקס פוליטי לרגל השנה החדשה, כמעט השתכנע מהתוכניות והרעיונות - אבל חסר לו פרט משמעותי במיוחד

אראל מרגלית, מה עם החרדים?

ביום חמישי בערב ישבתי לפגישה עם ידיד טוב במבואות העיר תל-אביב. בסיומה, ממש לפני שנפרדנו, הוא אמר לי שהוא בדרכו לאירוע חגיגי לכבוד השנה החדשה שעורך ח"כ אראל מרגלית מ"המחנה הציוני". ביקשתי להצטרף. הגענו יחד לאירוע שהתקיים ב"דובנוב 8" האופנתי, בדיוק בזמן, רגע לפני הנאום המרכזי של המארח.

האירוע לא לבש חג אלא נראה היה ככנס פוליטי מובהק והוא כלל נאומים ארוכים ומתישים שהרגע היחיד החגיגי באירוע היה ברכת "שנה טובה" בסיומו. לא התאכזבתי כי לא הגעתי ליהנות מאירוע נוצץ, אלא כדי ללמוד יותר על האיש שפרץ לתודעה הישראלית באמצעות הסרטון הוויראלי שמבוסס על המילה "קיבינימט". מרגלית השיג את מטרתו, אחרי הפצת הסרטון אין כמעט מי שאינו מכיר את השם "אראל מרגלית", ששואף בשלב ראשון לכבוש את ראשות מפלגת העבודה ואחריה כנראה את ראשות הממשלה.

האולם כוסה בשלטים שזעקו באותיות קידוש לבנה את צמד המילים "תוכנית האינטרסים" בעברית ובערבית. כל הנאומים הוקדשו גם הם לתוכניתו של מרגלית. התוכנית בבסיסה גורסת כי יש לחתור להסדר עם הפלסטינים תוך הבנה שהדבר יטיב איתנו ויטיב עם שכנינו. לא מאהבה, כפי מסביר מרגלית, אלא מתוך שאיפה שכל צד ישיג את מטרותיו. עלעול מהיר בחוברות שפוזרו בין השולחנות הבהירה שמדובר ברעיון חדש ומרגלית כבר עשה קריירה אחת בתחומי החדשנות הטכנולוגית כשהקים קרן הון סיכון שבאמצעותה גרף את הונו.

למען האמת, אהבתי את התוכנית. אנחנו מאמינים בדברי המדרש ש"עשיו שונא ליעקב" ומטרתו תמיד תהיה להשמידנו. שלום כנראה שלא יהיה. אבל אם לא שלום, לפחות ננסה לחיות זה לצד זה מתוך אינטרסים הדדיים, בעיקר כלכליים. אז אראל, בנושא הזה נגיד ששכנעת אותי.

החלטתי לבדוק עוד על האיש. קראתי על תוכניות שהעלה בעבר בנושא יוקר המחיה, מלחמה בריכוזיות, מצוקת הדיור. מצאתי אין ספור התבטאויות בנושאים שקשורים בעולם ההייטק. דבר אחד לא מצאתי מהאיש שמעוניין להחליף את נתניהו ולעמוד בראש המדינה - לא מצאתי מה יש למרגלית לומר על המגזר החרדי המונה 800,000 איש במדינת ישראל.

אראל, מה אתה חושב על הסטטוס קוו? מה עמדותיך בנוגע לעצמאות החינוך החרדי? לסוגיית הגיוס לצה"ל? למצוקת הדיור במגזר החרדי? לנושאי תעסוקה? איש ציבור שמעוניין להוות אלטרנטיבה ולשמש מנהיג לא יכול להתעלם מכל אלו. אראל, דבר אל המגזר החרדי. אנחנו רוצים לשמוע מה יש לך להגיד, קיבינימט!
אראל מרגלית חרדים שלום מחנה ציוני הרמת כוסית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}