כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

פלטבוש: שוטרים אילצו חרדי לחתום בשבת

חרדי מפלטבוש חצה כביש בליל שבת ב'אדום' - ושוטרים דרשו תעודה מזהה • כשאמר שאין ברשותו, דרשו שיחתום על מסמך או יעצר • מחשש כי משפחתו תדאג לאן נעלם - הוא חתם

פלטבוש: שוטרים אילצו  חרדי לחתום בשבת
ליפא שטאובר

אירוע שהתרחש בשבת האחרונה בשכונת פלטבוש שבברוקלין מעורר זעם בקרב יהודי השכונה ועשוי להוביל לקרע עמוק בין הציבור החרדי לבין המשטרה המקומית: חרדי, תושב השכונה, חצה את הכביש בליל שבת באור אדום. האיש, שהיה בדרכו לביתו מבית הכנסת, נעצר על-ידי שני שוטרים שדרשו ממנו להציג תעודה מזהה.

האיש הסביר לשוטרים כי היות והוא שומר תורה ומצוות, הוא אינו נושא עימו תעודות מזהות בשבת. אולם השוטרים דרשו ממנו לכתוב את פרטיו ולחתום על המסמך שהציגו בפניו.

היהודי עמד חסר אונים. הוא אמר לשוטרים כי ביתו ממוקם במרחק שני רחובות, וכי אם יגיעו עימו לביתו, יוכל להציג בפניהם תעודה מזהה. אלא שהשוטרים התעקשו, ולבסוף הציבו בפניו אולטימטום: "או שתיעצר או שתחתום".

היהודי עשה חשבון כי אם ייעצר, תתעורר דאגה רבה בקרב בני משפחתו במהלך השבת. בנוסף הוא חשש כי ייאלץ להישאר עד יום שני במעצר, דבר שיגרום לו מבוכה רבה בקרב בני הקהילה -והחליט לבסוף לחתום לשוטרים על המסמך.

מיד עם צאת השבת פנה האיש אל העסקן הרב חיים ברוך גלוק, מי שאחראי על הקשר בין הציבור החרדי למשטרת ניו יורק, וסיפר לו על שאירע.

גלוק פנה מיד אל ראשי המשטרה, שהצהירו כי יפתחו בחקירת המקרה וכי השוטרים ייחקרו. במידה ויתברר כי נהגו שלא כשורה - הם יינזפו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}