כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

האנטוורפנער'ס הכריעו בקלפי: "יא" או "ניין"

באנטוורפן הצביעו על שאלת מיליון היהלומים: האם ייבחר הרה"ג אהרן שיף לגאב"ד 'מחזיקי הדת'? • מיהו הרב שיף ולאן נעלם? • 'בחדרי חרדים' היה שם • דיווח, וידאו וגלריה

אווירה חיובית. מקומיים בקלפי
אווירה חיובית. מקומיים בקלפי



רבים מחברי הקהילה החרדית באנטוורפן 'מחזיקי הדת', התייצבו הערב (א) לכינוס שפתח את הקלפיות באופן רשמי, כדי לתת מענה לשאלת מיליון היהלומים: האם ייבחר הגאון רבי אהרן שיף, רב בית-המדרש אלכסנדר בעיר, לרב ואב"ד קהילת מחזיקי הדת.

ר' דוד ואהל, מזכיר הקהילה, פתח את הכינוס, המתקיים לפי כללי החוק בבלגיה, כשהוא מציג את המועמד ואת קורות-חייו - ורשות הדיבור עברה לחברים, החפצים לשאת דברים ולהביע עמדה.

אחד המשתתפים דווח ל'בחדרי חרדים', כי האווירה הכללית הייתה חיובית למדי לטובת המועמד, אם כי בקרב חלק מהחברים, נרשמה התנגדות קלה, בשל השתייכותו של הגר"א שיף לחסידות בעלזא.

הרב אליהו אפטרגוט, רב בית-המדרש 'בית מרדכי', עמד על משמעותו של רב ועל הזכות שניתנה לעיר לבחור לרב את אחד מבניה.

"כשבוחרים מועמד נוהגים להציג אותו", חידד הרב פינחס קורנפלד, יו"ר הקהילה. "אבל כאן ברוך ה' כולם מכירים את כישוריו ואת טיבו של המועמד".




מבעלזא לאלכסנדר

כשתמה שורת הנאומים, נפתחו הבחירות, בהן רשאים להשתתף 1238 חברי הקהילה, המשלמים דמי חבר. הבחירות יסתיימו מחר (ב'). לבוחרים מוגשים שני פתקים: פתק 'בעד' או לחילופין 'נגד'.

הרב קורנפלד הסביר למשתתפים, כי אמנם על-פי החוק די ברוב מינימאלי כדי להיבחר, אולם הוא מקווה שיהיה רוב מירבי של למעלה מ-70 אחוז. לצורך כך, ניתנה הפעם רשות לחברים שאינם נמצאים בעיר להעניק ייפוי כוח לחבר אחר שיצביע עבורם.

אחד מחברי הקהילה אומר ל'בחדרי חרדים', כי התחושה ברחוב היא שהרב שיף ייבחר ברוב לא קטן, תודות לתמיכתם של רבני העיר, ובהם האדמו"ר מפשווערסק, במועמדותו.

הרב שיף נחשב לרב אהוד בקהילה החרדית בעיר. הוא הגיע לעיר לאחר נישואיו עם ילידת אנטוורפן. הוא אמנם חסיד בעלזא ואף כיהן כר"מ בישיבה טרם מונה לרב בית-הכנסת של חסידות אלכסנדר בעיר. הוא נחשב איש פיקח ונואם בחסד עליון.

הרב שיף עצמו, העדיף לברוח מההמולה האופפת את ימי הבחירות - ושוהה בימים אלו בישראל. בסוף השבוע נכנס להתייעצויות בבתיהם של כמה רבנים ואדמו"רים.

תוצאות הבחירות יתפרסמו ביום שני, בערך בשעה 22:00.

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}