כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

השר לענייני ערעורים מציג: ערעור שני על חוק הגיורים

השר משולם נהרי ממשיך לתקוע מקלות בגלגלי החוקים האנטי-דתיים • הפעם: חוק הגיורים הצבאיים • יוזם החוק: דוד רותם • המערער על ערעורו של נהרי: שר התיירות • ערעור על ערעור • ולמה מרגי מתגעגע לאולמרט?

לא מוותר. השר משולם נהרי
לא מוותר. השר משולם נהרי

בראיון שהעניק השר משולם נהרי לאתר 'בחדרי חרדים', הוא הציג את משנתו לסיכול חוקים אנטי-דתיים: הגשת ערעורים. הבוקר, במהלך דיון בוועדת שרים לענייני חקיקה, נזקק שוב לשלוף את אומנותו מימים ימימה: הגשת ערר.

על הפרק: הצעת החוק של ח"כ דוד רותם מ'ישראל ביתנו', הקובעת כי כל גיור שבוצע בצבא הינו חוקי ואיש אינו יכול לבטלו. הצעת החוק הועלתה לדיון בעקבות קריאה של גורמי הגיור ההלכתיים להקפיא את פעילות מערך הגיור הצבאי, לאחר שהרבנות הראשית החליטה להקים ועדה שתבחן את תפקודו.

בדיון בבג"צ, שנערך לפני מספר שבועות, השיבה נציגת המדינה לעתירה המבקשת לחייב רבני ערים לרשום גרים לנישואין, כי הגיורים בצה"ל לא נערכו בידי דיינים מוסמכים ולא אושרו ברבנות.

לפני שבועיים, לאחר שהחוק עבר בוועדה ברוב קולות, הגיש נהרי ערר, וחשב כי בכך נדחה החוק ל-60 יום. אלא שערר נגדי, שהוגש בידי שר התיירות, סטס מסז'ניקוב, אף הוא מישראל ביתנו, הצליח לגרור את ההצעה בשנית אל שולחנה של הוועדה, שמיהרה לאשרו בשנית ברוב גדול, למרות התנגדותם של שרי ש"ס, משולם נהרי ויעקב מרגי.

השר נהרי מיהר להצהיר כי לאחר בירור עם יועציו המשפטיים התברר לו כי הוא רשאי להגיש ערר בשנית, ואף מיהר לעשות זאת. אם לא יתקבל הערר, תועבר הצעת החוק לקריאה טרומית.

בתגובה לאישור החוק בוועדה, אמר מרגי: "החלטות הממשלה הנוכחית מעוררות געגועים לממשלת אולמרט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}