כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נמאס לכם מהרמקולים שמרעישים בצהריים?

ועדת הפנים והגנת הסביבה תדון בתקנות למניעת רעש בין השעות 14.00 ל-16.00 • וגם: התקנה האוסרת על שימוש בנפצים וחזיזים, לתשומת ליבם של המתפרעים בחודשי אדר

שקט, רוצים לישון. צילום אילוסטרציה
שקט, רוצים לישון. צילום אילוסטרציה

נמאס לכם מקולות הרעש של הכרוזים למיניהם, המפרים את מנוחת הצהריים שלכם? השכן החל ללמוד בחוג אורגנית ומטריד את מנוחתכם? רכב ה'נעליים בזול' אינו מאפשר לתינוק שלכם לישון?

חובבי מנוחת הצהריים, ישמחו לדעת כי מחר (ב') עומדת ועדת הפנים והגנת הסביבה לדון בתקנות למניעת רעש בין השעות 14.00 ל-16.00. בדיון ישתתף השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן ויו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי.

על-פי התקנות העוסקות במניעת רעש, "לא ישמיע אדם קול רעש חזק או יצעק באיזור מגורים בין השעות 14:00 ל- 16:00", כך שסביר להניח שעם אישור התקנות יחוזק מעמדו של ה"שלאף-שטונדה" - מנוחת הצהריים.

בנוסף, אוסרות התקנות להפעיל חזיזים ונפצים באזורי מגורים - תקנה אקטואלית במיוחד לערבי פורים, שיחלו השנה, מן הסתם, כבר באדר א'.

לעומת חובבי מנוחת הצהריים, נכונה אכזבה מרה לגננים והרשויות המקומיות העושים שימוש במפוחי עלים רעשניים. אלה עומדים להיות אסורים לשימוש על פי התקנות – "לא יפעיל אדם מפוח עלים הגורם לרעש באזור מגורים. לעניין תקנה זו, 'מפוח עלים' – מכשיר ממונע המשמש לאיסוף עלים, לניקוי רחובות, חצרות וכיוצא באלה, באמצעות נשיפה של אוויר".

יחד עם זאת, קשה לדעת איך יועילו התקנות החדשות לציבור החרדי, שהרי לא ניתן יהיה לממש את אכיפתו מבלי להגיש תלונה למשטרה, דבר שכידוע אסור על פי ההלכה ומבלי לבקש תחילה את רשותו של מורה הוראה.

האם יתירו רבנים להגיש תלונה על נושאים מהסוג הזה? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}